Wat te doen als je misselijk bent?? (zie uitleg)

Hoi hoi,
Ik heb een vraagje, wat te doen met misselijkheid in de auto.
We moeten 3 uur (of meer) rijden.
Mijn oma rookt ook nog eens in de auto

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (11)

Vraag oma om even te stoppen met roken. Misschien het beste ook om even te stoppen en je vinger in je keel stoppen.. Raampje open even frisse lucht happen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We gaan zo op de boot opweg naar huis. :S
Een kauwgum eten of soms een frisse neus halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou vragen of er zoveel mogelijk ramen open mogen, goed rechtop zitten, zorg dat je maag gevuld is met iets lichts, en probeer afleiding te zoeken, naar buiten kijken..

Sterkte..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij helpt een glas originele cola erg goed.

Je kunt voor misselijkheid ook een pilletje krijgen (anti wagenziek), maar eerst je oma even uit de auto verwijderen, want die vertoont asociaal gedrag lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was me net voor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kun je ook misselijk van worden...
Cola drinken kan de misselijkheid ook verhelpen.
Bijgevoegde bron geeft nog een paar tips tegen misselijkheid, al raad ik lezen tijdens het in de auto zitten af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je oma gaat roken moet je even het raam open zetten. En anders de volgende keer een wagenziekte pilletje innemen.. misschien heb je daar wel last van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb je goed gelezen!
Ik weet je leeftijd niet maar spelletjes doen op de iPhone of een iPod kunnen ook misselijkheid in de hand werken. Het alleen al met je hoofd naar beneden zitten en kijken op een scherm, dvd bv kan deze klachten bevorderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij helpt bitter lemon nog beter dan cola.
En verder frisse lucht, je oma vertellen dat ze echt niet moet roken in de auto. Misschien kun je samen regelmatige rook/luchtpauzes afspreken.
En voorin zitten, als het even kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Als je iets wilt hebben wat echt goed werkt moet je primatour halen. Dat is te krijgen bij alle drogisten en apotheken.

Het werkt wel versuffend. Dus grote kans dat je even wilt slapen tijdens het ritje. Heb je ook meteen minder last van je rokende oma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg verveld,
Ik heeb zelf.ook last van reisziekte

vraag je oma om even niet te roken. Zorg voor veel vrise lucht in de auto. ga niet lezen , tv kijkrn enz. eet niet te veel voor je gaat rijden, vraag of ze even naar 1,5 uur een paize kunnen nemen dat je nog.meer vrisse lucht hebt.en je benen eveen kan streken

Et nestaan ook reispilletjes en poldbandjes.tegen reisziekte ,.dus kijk even bij een drogist

Sterkte!!

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry voor de vele typ foutjes, het typt nogal lastig op mijn mobiel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb reispleisters gebruikt tegen wagenziekte en ben zeer tevreden. Je kunt ze allen op recept van je huisarts krijgen. Ze zijn ongeveer 3 etmalen werkzaam , je word er ietsje suffig van en , in mijn geval , was mijn eetlust niet verdwenen. Goeie reis.