Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

jezelf door anderen heel veel laten schrikken,dan wen je eraan en schrik je minder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om minder te schrikken. Een schrikreactie is namelijk zo snel, dat je dat niet in de hand kan hebben.
Het ligt er ook aan waar je bent. Bijvoorbeeld op de kermis: In een spookhuis zal je sneller schrikken dan in de draaimolen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo? Als je een spookhuis binnengaat, weet je toch van te voren dat het er spookt? Dan hoef je er niet meer te schrikken. Gewoon lachen om de geinige trucks. Ik zal eerder schrikken als ik in een snel ronddraaiende draaimolen, zit, en ik hoor ineens een verdacht geratel...
Ja, zorgen voor een zuiverder geweten.

Toegevoegd na 2 minuten:
En zorg voor meer kennis. Dan kom je minder snel voor schokkende verassingen te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen met een positieve levensinstelling EN die zich niet zo druk maken over dingen schrikken minder snel.

Het zijn de types die achter elke boom een dief zien en in elk donker hoekje een eng beest die makkelijk schrikken.

Met het klimmen der jaren wordt het ook vaak beter, dan "leer" je als het ware dat het meestal wel meevalt.

Wat je er dus actief aan kunt doen in mijn optiek, is elke keer dat je schrikt even de tijd nemen om te situatie te analyseren, bekijken waarvan je schrikt, (geluid, licht een verschijning ed) en bij jezelf bedenken of het terecht was.

Als je dat een tijdje doet slaat die kennis zich (hopelijk) op in je onderbewuste waardoor je in een soortgelijke situatie mogelijk minder schrikt
(Lees meer...)
amigo
14 jaar geleden
Waarom ben je altijd op je hoede? Waarom sta jij altijd op scherp en sta je altijd paraat?
Waar komt de ervaring vandaan dat je op elk moment kan worden aangevallen?

Misschien zijn dit de vragen om beantwoord te krijgen. Dus hoe is het stuk verleden voor je geweest?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing