Krijg je eerder een blaasontsteking als je op een koude ondergrond hebt gezeten?

Beide zaken hebben in mijn ervaring wel met elkaar te maken. Blaasontsteking wordt echter veroorzaakt door een bacterie, en ik kan niet verzinnen waarom die eerder zouden toeslaan als je een koud achterwerk hebt opgelopen.

Voel je misschien eerder de eerste symptomen als je je in een koude omgeving bevindt? Of is er toch een ander direct verband?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Een blaasontsteking wordt voornamelijk door coli-bacteriën veroorzaakt vooral als er sprake is van een slechte conditie, weinig weerstand, slechts hygiënische gewoonten, de aanwezigheid van blaasstenen, kou, of spanningen.
En door het langdurig blootstaan aan kou vermindert je weerstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ze zeggen dat die theorie niet klopt van op een koude grond zitten. misschien voel je het dat eerder indd zou kunnen. maar een infctie krijg je niet van de grond tenzij deze geinfecteerd is ;-)

je krijgt dus niet eerder een blaasontsteking van op de grond zitten. je kan het 50% eerder van sex krijgen ook al is dit met je eigen partner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt indd
Nee.
Je dient verder te kijken. Je immuunsysteem is niet optimaal en daardoor ben je vatbaarder voor, in jouw voorbeeld, blaasontsteking.

Het immuunsyteem wordt oa aangestast wanneer we niet datgene doen wat we zouden willen doen.
Men wordt 'pissig' ofwel boos/gefrustreerd; wanneer je er verder niets aan doet kan blaasontstekking ontstaan.