Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Laxeermiddelen worden onderverdeeld in:
- darmwand-prikkelende middelen, die de darmwand chemisch prikkelen en zo de darmwerking (= peristaltiek) bevorderen
- verzachtende middelen (= emollientia), die de ontlasting zachter (= molle) maken
- glijmiddelen, die het glijden van de ontlasting door de darm bevorderen
- waterbinders (= osmotische middelen die vocht vasthouden en zo de ontlasting vloeibaarder maken
- zwelmiddelen, die het volume van de darm-inhoud vergroten waardoor de darmwerking wordt bevorderd

roken is geen laxeer middel...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Jazeker..vooral op je nuchtere maag!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb nooit gemerkt,dat ik tijdens mijn jaren als roker(liggen gelukkig al jaaaaren achter me) een heftiger stoelgang had!
Mijn (leken)antwoord is dus nee,sneetje koek werkt wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roken is geen laxeermiddel maar als je rookt is je stofwisseling wel sneller. Daarom hoor je ook zo vaak van mensen die gestopt zijn met roken dat ze dagen lang een hele slechte stoelgang hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of tabak een echt laxerend middel is. Maar naar mijn mening KAN het wel laxerend werken. Zeker zware shag en al helemaal in combinatie met een kop koffie.

Toegevoegd na 1 uur:
Met laxerend werken bedoel ik meer dat het de drang versterkt en niet dat het het opwekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die indruk heb ik niet. Veel rokers in mijn omgeving eten ook nog eens slecht waardoor ze zelfs verstopt komen te zitten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een roker bent wil je inderdaad na een sigaretje wel eens beter kunnen. Volgens mij heeft dat meer met ontspanning te maken als een laxerend effect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor als ik s morgens opsta en ik rook een sigaret moet ik bijna rennen naar de wc
maar wacht ik een uur met een sigaret opsteken hoef ik niet naar de wc pas als ik er dan 1 opsteek
of het aan die peuk ligt weet ik niet zeker maar het is wel toevallig hoor
hetzelfde heb ik ook als ik net heb gegeten en ik steek een peuk op dan moet ik ook meteen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding