Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Aan de onderkant van mijn hardloopschoenen zaten vlooien, is dit schadelijk?

Zojuist de onderkant van mijn hardloopschoenen bekeken, en daar zaten een zwik vlooien op. Ik denk dat ik ze van buiten heb meegenomen (misschien van een hondedrol ofzo?)
zijn deze vlooien schadelijk voor de mens? Hoe kom ik ervan af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
526

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vlooien zijn niet schadelijk, en ze zijn makkelijk dood te trappen als ze onder je schoen zitten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een vlo is zeker niet ff dood te trappen ze zijn namelijk zeer hardnekkig echt dood krijgen moet je ze laten knappen (met je nagel bv)
Truc van me moeder was als je ze te pakken hebt in een glas met afwasmiddel gooien kunnen ze echt niet tegen.
Meer over vlooien via
http://www.gezondenzo.net/wat-te-doen-tegen-vlooien-%E2%80%93-vlooien-voorkomen-en-bestrijden/
Op zichzelf wel vreemd want een vlo blijft niet op de poep hangen.
Wat is een vlooi of vlo?

Vlooien zijn kleine, beweeglijke bruinzwarte insectjes die op een gastheer springen om bloed af te tappen. Vrouwtjesvlooien leggen maximaal 50 neten of eitjes per dag. Een vlo legt haar eitjes het liefst in de vacht van huisdieren, maar soms ook in de mand of op de vloer. Een huisdier kan de neten (o.a. door krabben) verspreiden (o.a. in vloerbedekking, bedden, banken, kussens en auto). Vlooienlarven zijn lichtschuw en verstoppen zich in hoekjes, kiertjes en de onderlaag van tapijt totdat ze verpoppen en na 2 tot 3 weken ontpoppen als volgroeide vlooien. Wanneer deze poppen uitkomen kan er een heuse vlooienplaag ontstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wit? dat zijn dan geen vlooien.
Zoals je het beschrijft, witte springende beestjes, denk ik eerder aan springstaartjes, zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Springstaarten
Daar zijn heel veel soorten van, ook witte, en je vindt ze vooral in de toplaag van bodems met veel organisch materiaal, dus als je in het bos, over een veld of een onverhard pad hebt gelopen, kunnen die het zijn.
Springstaarten zijn niet schadelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding