wat kun je het beste doen met een blauwe teennagel?

tijdens het voetbal is er iemand op gaan staan, precies op de rand(nagelriem?) maar wat is de beste manier om het zo snel mogelijk te laten genezen?
iemamd zei al dat ik er een hete naald in moest steken. . zijn er betere/andere opties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

arnica slikken , arnica kun je ook in cremevorm krijgen, maar deze mag niet op open wonden gebruikt worden, dus als het alleen blauw is, is de combinatie het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
interessant spul, arnica

Andere antwoorden (2)

Niks aan doen. Er komt een nieuwe nagel, dus verdwijnt het uiteindelijk. Zeker geen naald insteken. Als je er heel veel last van hebt, en er staat veel druk op, kan je het beste naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PAS OP!!!
Ga nooit aan nagels zitte prutsen, boren of wat dan ook.
De kans op een ernstige infectie is erg groot!!
Gewoon niets doen, gaat vanzelf over.

De blauwe plek onder je nagel moet er gewoon uitgroeien.
Op je nagelriem is aan het begin van je nagel, dat duurt zeker wel een maand of 10 voordat de plek er helemaal uit is gegroeid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10 maanden? neem aan dat je er niet 10 maanden last van hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor als de kneuzing over is heb je er geen enkele pijn meer aan, hangt wel een beetje af of je een kneuzing hebt en hoe erg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je hebt helemaal gelijk, is de hele nagel blauw dan zal hij afvallen.
maar bij de vraagsteller is hij blauw bij de nagelriem, dus zal hij wel vast blijven zitten ( 10 maanden lang)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja inderdaad, maar de pijn en druk is gelukkig weg