Ik wil graag 10 kilo afvallen, hoe begin ik..?

Ik ben sinds februari 10 kilo afgevallen in ongeveer 3 maanden. Daarna een tijdje stil gestaan en ondertussen weer 1,5 kilo aangekomen. Ik heb niet echt een dieet gevolgd, gewoon meer bewegen, veel water drinken enz.

Ik wil graag nog 10 kilo afvallen maar loop een beetje vast met wat ik nu wel en niet moet eten, drinken, hoe vaak ik ga sporten, enz.
Ik woog toen ik startte 95 kilo en wil uiteindelijk dus zo rond de 75 kilo wegen. Ik zit al veel lekkerder in m'n vel nu op 86, maar ben nog steeds te zwaar. Iemand tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga naar je huisarts, die heeft briefjes klaar liggen met een dieet en wat belangrijker is een lijst van voedingsstoffen die je helpen op het juiste gewicht te blijven. De eerste 10 kg afvallen is namelijk veel makkelijker dan de daaropvolgende kilo's. Eenmaal aangekomen op het juiste gewicht zal je je bewust moeten zijn van een totaal aangepaste leefwijze, anders komt het er met een sneltreinvaart weer aan.

Schrijf je in in een fitcenter en contacteer een diëtiste. Een goed fitcenter combineert zelfs persoonlijke oefeningen inclusief advies van de eigen diëtiste. Vertellen ze je ook op voorhand hoeveel je op een bepaalde tijd gaat kwijtraken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100