Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je echt verliefd zijn, op iemand die je nog nooit in het echt heb gezien?

ik bedoel hier vooral de bekende mensen mee zoals Justin Bieber waar zowat half Nederland verlieft op is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Van wikipedia: Verliefdheid is een gevoel dat iemand heeft in het begin van een liefdesrelatie of eenzijdig zonder relatie, alhoewel sommigen (vaak levenspartners) het voor de rest van hun relatie ervaren met elkaar. Er worden hormonen en neurotransmitters (oa. fenylethylamine, noradrenaline, adrenaline, endorfine, dopamine en oxytocine) in de hersenen aangemaakt als de persoon het doelwit van de verliefdheid ziet. De hormonen die vrijkomen zijn verslavend, waardoor de persoon de geliefde zo vaak mogelijk wil zien. Het is een emotionele reactie, vaak irrationeel en primitief. Bijna iedereen kent deze wetenschappelijke verklaring van verliefdheid. Toch houdt men er in het dagelijks leven nauwelijks rekening mee.

Als je hier vanuit gaat kan je dus zeker verliefd worden op een idool.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan. Een blind persoon kan wel degelijk verliefd worden op iemand. Waar een blinde op valt is een mooie stem of een aantrekkelijke huid. Ach, een sms´je of een paar telefoontjes kan al genoeg zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dan dat je niet verliefd bent op die (bekende) persoon, maar op het beeld dat je van die persoon hebt. Je maakt je een voorstelling hoe diegene is, en word daar verliefd op. Misschien als je die persoon dan zou leren kennen, dat de verliefdheid dan over is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het meer een soort dwepen is.
Zoals jongeren vaak een idool hebben (filmster, zanger, voetballer).
Wie verliefd, echt verliefd is, kan ook wel enorm dwepen met het voorwerp van liefde, dat wel, maar het gaat veel verder.
Het wordt bijvoorbeeld ook vergezeld door een bepaalde mate van angst, dat de verliefdheid niet (meer) wederzijds is.
Wie een idool aanbidt, weet (neem ik aan) heel goed , dat het nooit tot een relatie zal komen.
Een ander verschil:
Een idool beantwoordt meestal aan een ideaal beeld wat je hebt. Bijvoorbeeld van wat jij mooi, interessant of stoer vindt.
Maar verliefdheid kan soms volledig tegen je ' normale' smaak in gaan. Je kunt tegen wil en dank helemaal vallen voor iemand die totaal andere interesses heeft, in de verste verte niet aan jouw schoonheidsideaal voldoet en eigenlijk in geen enkel opzicht bij jou en je smaak lijkt te passen.
Je krijgt dan ook verbaasde reacties uit je omgeving. " Hè.. hoe is dit mogelijk?"
Dus kortom: ik geloof het niet zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan je daar verliefd op zijn. Alleen het zal niet heel lang aanhouden want je verliefdheid wordt niet beantwoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan.

Ik ben jarenlang hevig verliefd geweest op Cliff Richard.
Ja, ja, dat is 100 jaar geleden, ja.

Lees ook hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/verliefd-nooit-leven-gezien.25593
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb meegemaakt dat iemand tot over haar oren verliefd werd na alleen maar een brief gelezen te hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben al een paar keer heel erg verliefd geweest op internet in een bepaalde digitale omgeving. We zagen in eerste instantie alleen elkaars Avatars. Maar zeker weten dat we echt verliefd waren!!!!! En ik weet het ook van de verhalen over de ervaringen van anderen.
En bij het verbreken van bepaalde van deze relaties, sommige bloedde gewoon dood, heb ik ook het intense verdriet ervaren die bij het verliezen van een geliefde hoort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Het kan ook heel ver gaan. Ik ben maar 1x verliefd geweest in mijn leven. Dat was op een zanger. De gevoelens waren sterk... Ja het kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding