slikken meisjes vaker pillen dan jongens?

Ik ben bezig met mijn profielwerkstuk en daarbij kwam ik op de vraag of meisjes vaker pillen slikken dan jongens. Ik dacht zelf van wel omdat veel meisjes ook de anticonceptiepil slikken en vaak sneller een paracetemol of iets nemen. Weet iemand of dit ook echt het geval is of dat ik uit mijn nek zit te kletsen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou best kunnen,ook omdat meisjes vaak pijnstillers slikken tegen menstruatiepijn.
Ritsuka
10 jaar geleden
gaat het over alle pillen? dus ook aspirine, vitamine pillen en de pil?
of alleen over drugs?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uit de vraag: "Ik dacht zelf van wel omdat veel meisjes ook de anticonceptiepil slikken en vaak sneller een paracetemol of iets nemen."

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk wel, vooral omdat de (wat oudere) meisjes ook DE pil slikken ter voorkoming van zwangerschap,daarmee hebben ze dus al een voorsprong op de jongens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, naast het gebruik van de anticonceptiepil hebben sommige meisje klachten bij hun maandelijkse cyclus, zoals hoofdpijn en buikpijn of rugpijn. Een aantal van hen met deze klachten zullen tijdens deze dagen een paracetamol slikken. Jongens hebben rond de jong volwassen leeftijd (nog) minder " kwaaltjes" en slikken bijgevolg minder.