Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

slikken meisjes vaker pillen dan jongens?

Ik ben bezig met mijn profielwerkstuk en daarbij kwam ik op de vraag of meisjes vaker pillen slikken dan jongens. Ik dacht zelf van wel omdat veel meisjes ook de anticonceptiepil slikken en vaak sneller een paracetemol of iets nemen. Weet iemand of dit ook echt het geval is of dat ik uit mijn nek zit te kletsen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
872
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou best kunnen,ook omdat meisjes vaak pijnstillers slikken tegen menstruatiepijn.
Ritsuka
10 jaar geleden
gaat het over alle pillen? dus ook aspirine, vitamine pillen en de pil?
of alleen over drugs?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uit de vraag: "Ik dacht zelf van wel omdat veel meisjes ook de anticonceptiepil slikken en vaak sneller een paracetemol of iets nemen."

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk wel, vooral omdat de (wat oudere) meisjes ook DE pil slikken ter voorkoming van zwangerschap,daarmee hebben ze dus al een voorsprong op de jongens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, naast het gebruik van de anticonceptiepil hebben sommige meisje klachten bij hun maandelijkse cyclus, zoals hoofdpijn en buikpijn of rugpijn. Een aantal van hen met deze klachten zullen tijdens deze dagen een paracetamol slikken. Jongens hebben rond de jong volwassen leeftijd (nog) minder " kwaaltjes" en slikken bijgevolg minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding