kun je moe zijn van antibiothica?

Ik heb in mijn leven al eens vaker een antibiothicakuur gehad voor blaasontsteking. Maar ik merkte nooit iets van moeheid. Nu heb ik een ontsteking in de linkerborst en heb daar een kuur voor gekregen. De kuur is op nu en het heeft wel geholpen al is het nog niet helemaal weg. Maar ik zie wel dat het aan het genezen is.

maar ik kon niet eens goed meedoen met sport zo moe als ik me voelde. Mijn immuumsysteem is slechter geworden in de overgang, Ik ben nu bijna 59. Komt het daardoor?
Of ligt het aan het soort van antibiothica?
En hoe kom ik aan borstontsteking? Ik zie op internet dat moeders die borstvoeding geven dat krijgen, maar hoe kom ik in hemelsnaam aan die ontsteking? Kun je zoiets oplopen in de stoomcabine van de sportschool?

De dokter kan mij ook niet zeggen hoe ik eraan kom.

Gonna

11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ja hoor dat kan. Antibiotica kunnen vermoeidheid geven. Maar ook de infectie zelf, het lichaam moet immers (weliswaar geholpen door antibiotica) de infectie bestrijden.

Roken lijkt een factor te zijn bij vrouwen die geen borstvoeding geven. Maar meestal is er geen duidelijke oorzaak. Meeste infecties komen vanaf de huid. Dus mogelijk gewoon pech, of klein wondje/beschadiging gehad?

Hou de ontwikkeling goed in de gaten, of nog liever laat arts controleren of de ontsteking voldoende is bestreden.
In het geval van periductale borstontsteking, dus bij vrouwen die geen borstvoeding geven, word je met antibiotica behandeld. Als de melkgang onder de tepel beschadigd is, is de kans groot dat de ontsteking terugkomt. Als bij iemand steeds opnieuw een ontsteking optreedt, kan het noodzakelijk zijn de aangetaste melkgang(en) operatief weg te nemen.

Zie in de link hieronder voor informatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gonna
11 jaar geleden
Ja de dokter zei idd dat ik wel terug moest komen een paar dagen nadat de kuur op is. Ik rook al jaren niet meer. Ik neem aan dat het daar dan niet meer van kan komen. Ik had wel een wondje aan mn voet dacht ik later aan. Misschien dan toch in die stoomcabine opgelopen. Mijn immuumsysteem is wel slechter geworden nadat ik in de overgang kwam. Maar ik drink sinds een paar dagen groene smooties en warempel de stoelgang is nu normaal, terwijl ik al wel heel gezond at. Maar groene groente toch te weinig denk ik. Vind ik ook niet zo lekker eerlijk gezegd, maar met fruit in een smootie is het best makkelijk naar binnen te werken. Dankjewel allemaal voor de moeite om te antwoorden. gonna

Andere antwoorden (2)

Je kunt van 1001 en meer zaken moe zijn/worden.
Dus ik zou het zeker niet koppelen met 1 dingetje waar jij aan moet denken.

Het antwoord is: Dat ZOU kunnen, maar hoeft niet.

Je kunt ook erg gestressed zijn, of te weinig slaap hebben, of, of, of...
Het is wel een feit, dat jij denkt dat het aan antibiotica ligt, dus zolang jij die moet slikken ervaar je een mate van stress dat de moeheid daar vandaan komt. Dit wordt alleen maar sterker en sterker, hoe langer jij aan die medicijnen moet blijven. Tot grote wanhoop, en dat is natuurlijk een en al stress.
Wellicht heb je nog andere zorgen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan.
Lang verhaal o.a. over darmflora en ook immuunsysteem, maar dat is vooral op de iets langere termijn.

Je ontsteking is nog niet weg, dat houdt in dat je op dit moment ziek bent en daar kan je behoorlijk moe van worden.
Het is logischer de moeheid aan de ontsteking toe te wijzen dan aan iets anders.

Hoe je er aan komt?
Daar kom je niet meer achter, maakt ook niet uit als het niet meer terugkomt als het over is.