mag ik werken in de keuken met oxazepam? ik ben namelijk overspannen/heb een burn-out, ik werk als chefkok in een keuken

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zit er een gele sticker op de verpakking? Zo nee dan mag dat. Zo wel, moet dit in overleg met je werkgever. Als jij aangeeft dat jij je door de medicijnen niet geschikt voelt om bepaalde werkzaamheden te doen, dan heeft je werkgever daar niks over te zeggen. Mocht je zelf geen last hebben van de bijwerkingen zou ik niet inzien waarom niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vertrouw niet teveel op een gele sticker.
Dit diagram volgen voor autorijden en je begrijpt dat je ook mag oppassen met bijvoorbeeld een snijmachine.
http://www.apotheek.nl/medicijnen/oxazepam?product=oxazepam#belangrijk-om-te-weten-over-oxazepam Verder rustig aan en dat lijkt me moeilijk als chef-kok.
Ritsuka
8 jaar geleden
In een keuken werken lijkt mij erg stressvol, is dat wel een goed idee met burn-out?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is wat ik mijzelf ook afvraag vandaar ook mijn vraag want ik heb geen idee eerlijk gezegd
Ritsuka
8 jaar geleden
Is je burn-out gekomen door je werk? Als ik reactie op antwoord hieronder lees lijkt het er op van wel. En nu wil je onder de invloed van medicijnen gewoon door blijven werken, waardoor je uiteindelijk alleen maar dieper in een gat komt.
Als een vriend tegen je zou zeggen dat hij dit wilde doen, hoe zou je dan reageren?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je daadwerkelijk een burn out hebt, is het belangrijk dat je leuke dingen gaat doen.
Met oxazepam word je sloom, waardoor je reactievermogen ook trager wordt!
Dit zorgt eigenlijk alleen maar voor meer stress, en dat schiet echt niet op.
Ik weet niet of je bij een arts loopt?
Want dan zou ik zeker even gaan overleggen of het de bedoeling is, dat je gewoon doorgaat met werken? (stressen) De volgende tekst komt van de bron: http://www.dokterdokter.nl/aandoening/burn-out/ Werk- en privésfeer
Een burn-out is vaak werkgerelateerd. Werk hoeft echter niet de (enige) reden te zijn van je burn-out. Een combinatie van factoren die voor chronische stress zorgen, kunnen leiden tot een burn-out. Zo hangt er bijvoorbeeld een slechte sfeer op het werk en heb je thuis relatieproblemen. Samen kan dit leiden tot een burn-out. Burn-out behandeling
Er bestaan verschillende soorten therapieën bij een burn-out. Naast therapie is het echter belangrijk de aspecten in je leven die stress opleveren aan te pakken. Wanneer een burn-out ontstaan is door werk, moet er blijkbaar iets op het werk veranderen. Gebeurt dit niet, dan bestaat er een kans dat je later weer een burn-out krijgt door dezelfde oorzaak. Burn-out herstel
Herstel van je burn-out door veel te lachen. Tijdens het lachen maakt je lichaam het stofje endorfine aan. Endorfine bestrijdt stress en geeft je een gelukkiger gevoel. ^^ dit is slechts 1 van de hersteltips van http://www.dokterdokter.nl/aandoening/burn-out/ Ik kon niet de hele tekst hier plakken, omdat ik maar 2500 tekens heb. Voor nu is het belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt!
voldoende rust neemt en naar je lichaam luistert! Dit heb je al veel te lang genegeerd. *De oxazepam is geen geneesmiddel trouwens...
De werkzame stof in dit medicijn werkt op de hersenen (= centrale zenuwstelsel) en heeft zowel een angst-verminderende (= anxiolytische), een kalmerende (= sedatieve) als een spier-ontspannende werking (= spier-relaxerende) werking.
Daarbij is het ook nog eens zo, dat je deze medicijnen niet lang achter elkaar mag gebruiken, omdat het verslavend is... Voor een burn out zijn helaas geen medicijnen.
Wel therapieën, dit kun je, eventueel ook met de arts bespreken. Bronnen:
- http://www.dokterdokter.nl/aandoening/burn-out/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka: zelf zou ik zeggen niet doen en je rust pakken. En doorgaan wanneer t weer goed gaat.
Ritsuka
8 jaar geleden
Waarom zou je dit een ander wel aanraden en doe je het zelf niet?

Antwoorden (2)

Als je oxazepam langer dan twee weken gebruikt op constante wijze, dan zou je gewoon in een keuken mogen werken zolang je geen last heb van bijwerkingen na die twee weken. Als je meer dan 50mg gebruikt dan het wel af te raden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Min: Oxazepam is bedoeld voor kortdurend gebruik, iha om je door een acute crisis heen te slepen. Het is GEEN geneesmiddel tegen burn-out. Bij een burnout is het enige alternatief; langdurige rust (1-3 maanden).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eens met tinus, maar helaas wordt het ook langdurig gebruikt. Ook de besluiten heeft het over weken tot maanden bij het stukje over stoppen. Dit antwoord komt precies overeen met mijn link over autorijden, toch een plusje.
Het is niet verstandig om met oxazepam te gaan werken.

Uit de bijsluiter:
'Rijvaardigheid en het gebruik van machines
Oxazepam kan sufheid, geheugenverlies en spierverslapping als bijwerkingen veroorzaken. Alcohol en te weinig slaap kunnen deze effecten versterken. Hiermee moet u rekening houden bij deelname aan het verkeer en het bedienen van (gevaarlijke) machines.'

Dit '(gevaarlijke) machines' slaat natuurlijk ook op gebruik van scherpe messen, fornuizen, keukenmachines/blenders, etc.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik las 'gevaarlijke machines' altijd als dingen als heftrucks, zaagmachines, snijbranders, lasapparaten et cetera.
Maar je zult wel gelijk hebben :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met een snijmachine ben je zo een vingen kwijt,
met een hakmes meer dan een vinger..