Hoe moet ik Sipralexa en de pil nemen,wanneer ik op vakantie ga?

Ik neem Sipralexa elke morgend tijdens het eten (rond 8u) en de pil om 21u. Ik ga in juli op vakantie en de tijdzone is +6u.Dit is erg verwarrend en vraag nu hierbij wanneer ik die medicijnen kan innemen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
Informeer bij je apotheek wat handig is

Antwoorden (1)

Het meest zuiver zou dan zijn om de sipralexa te nemen om 2 uur 's nachts lokale tijd en de pil om 3 uur 's middags lokale tijd.
Met name de 2 uur 's nachts zal wel een probleem zijn. Gelukkig blijft de sipralexa erg lang in je bloed achter. Dit maakt dat je veilig een beetje kan schuiven in inname tijdstip.
Een methode zou zijn: 's ochtends thuis innemen om 8uur. Daarna naar je vakantiebestemming en daar de volgende ochtend innemen als je wakker wordt/ bij ontbijt. Het is geen probleem om de inname van de pil ook naar die tijd te verschuiven. Je blijft dan gewoon beschermd en dan vergeet je hem minder makkelijk.

Weer thuis kan je de tijdstippen ook veilig weer verschuiven naar je vertrouwde tijdstippen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem Sipralexa om 8u en de pil om 21u en de tijdzone is +6 u . Kan het zijn dat u in plaats van +6u -6u hierboven gemelde reactie verkeerd berekende? De lokale tijd dat ik Sipralexa moet nemen is op mijn vakantiebestemming om 14u en de pil om 3u,klopt dit? Vormt er dan nog steeds een probleem?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh, excuus. Ik heb inderdaad de verkeerde kant op gerekend. Dan zijn de tijden inderdaad zoals u noemt.
De tijd voor de pil lijkt me dan lastig; die kunt u gewoon verschuiven naar 14 u zodat de inname tijdstippen weer gelijk zijn. Eigenlijk is het oom wel veilig om beide pillen iets meer te verschuiven naar bijvoorbeeld eind van de ochtend.
Welk tijdstip het beste uitkomt kunt u natuurlijk zelf het beste uitmaken. Bedenk daarbij, dat u de sipralexa gewoon naar elk gewenst tijdstip kunt verschuiven. De pil is iets lastiger, maar ook daar is volop ruimte. Een pil die u binnen 12 uur na het normale tijdstip inneemt geldt immers als niet-vergeten