Is kahler te behandelen met canabis?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.2K
Erna55
7 jaar geleden
Het Multipel Myeloom is een kanker van plasmacellen. Plasmacellen zijn een van de soorten afweercellen van ons lichaam. Bij het Multipel Myeloom groeien en delen de kwaadaardige kankercellen zich op meerdere plekken in het beenmerg. De plasmacellen blijven zich steeds maar delen (ongeremde celdeling). Multipel myeloom wordt ook wel de ziekte van Kahler genoemd. Waarom denk je dat canabis kanker kan genezen ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Saskia, er zijn honderden sites die het beweren, maar er zijn weinig bewijzen of geen bewijzen.
Waarom gaan patiënten dan toch naar de alternatieve behandelingen? De laatste strohalm waarschijnlijk.
https://cryptocheilus.wordpress.com/2011/05/02/alternatieve-kankerbehandelingen-hoe-gaat-dat-eigenlijk/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.kanker.nl/bibliotheek/multipel-myeloom/wat-is/947-multipel-myeloom-ziekte-van-kahler
Multipel myeloom (Ziekte van Kahler)
Multipel myeloom is de ongecontroleerde groei van kwaadaardige plasmacellen in het beenmerg. Plasmacellen zijn witte bloedcellen. Multipel myeloom heette vroeger de ziekte van Kahler. Otto Kahler (1849 - 1893) was de Oostenrijkse internist die de ziekte voor het eerst beschreef.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jammer genoeg is in de kwakzalfwereld op dit moment cannabis razend populair (en schreeuwend duur) , omdat het kanker zou kunnen genezen. De bewijzen ontbreken vooralsnog. De aanwijzingen ook. Maar wie wanhopig is en niets te verliezen heeft dan geld, is een willig slachtoffer. Daar azen ze dan ook op, met hun zalvende stemmen en mooie beloften. Zachte heelmeesters...... http://kloptdatwel.nl/2013/06/24/zalvende-onzin-vier-redenen-waarom-mensen-geloven-in-onwaarschijnlijke-en-onbewezen-therapieen/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Iets kwak noemen en dan een link plaatsen zonder info over cannabis of kahler.
Mediwiet kost relatief weinig en iemand die tomaten kan kweken kan (en mag) het bijna gratis zelf buiten kweken. @Erna55: hierom en dus ja op de vraag:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24293211

Antwoorden (2)

Kahler behandel je met de reguliere geneeskunde: bestraling, chemotherapie enz.
Cannabis zal zeker pijnen doen verdwijnen of bestrijden en eetlustopwekkend werken, maar met cannabis ga je deze kanker niet kunnen genezen, het genezingsproces ondersteunen wel...
7 jaar geleden
Hier een website van National Geographic uit de rubriek Wetenschap

Het is inmiddels bij velen bekend dat kankerpatiënten baat kunnen hebben bij cannabis, vooral doordat het de nare bijwerkingen van chemotherapie kan verlichten. We weten dat wiet misselijkheid tegengaat, de eetlust opwekt, pijn verzacht en de slaap bevordert. Maar kan cannabis kanker ook genezen? Wie internet afstruint, vindt honderden, zo niet duizenden verhalen die dit bevestigen. De goedgelovige surfer zou zomaar kunnen geloven dat cannabis binnenkort uitgroeit tot een wondermiddel.

Hoe hoopgevend deze verhalen ook zijn, sommige zijn ronduit onwaar. Toch zijn er ook verwijzingen te vinden naar onderzoek waarbij cannabinoïden worden ingezet bij de strijd tegen kanker. Het online spoor leidt maar al te vaak naar een Spaans laboratorium. Het wordt geleid door de bedachtzame biochemicus Manuel Guzmán, die al zo’n twintig jaar onderzoek doet naar cannabis.
Hij zegt zelf: de bewijzen zijn mager, zeer mager.

Toegevoegd na 3 uur:
Het UMC Utrecht is o.a. het Expertisecentrum multipel myeloom
Cannabis wordt bij geen enkele behandeling genoemd. Bij de reguliere geneeskunde zal cannabis als medicijn niet worden voorgeschreven.

Bij patiënten jonger dan 66 jaar is een behandeling met intensieve chemotherapie en immunotherapie, met mogelijk daarna stamceltransplantatie de eerste keuze. Bij een stamceltransplantatie krijgt u gezonde cellen in uw bloed. Dat kunnen cellen van u zelf zijn (autologe stamceltransplantatie) of cellen van een donor (allogene stamceltransplantatie). Het overgrote merendeel van de patiënten reageert hier goed op.
De meeste mensen reageren goed op de behandeling, waardoor de ziekte gedurende lange tijd weg blijft. Maar met deze behandeling kan de ziekte niet genezen worden. Wanneer de ziekte weer actief wordt, volgt meestal een behandeling met middelen die nog niet eerder gegeven zijn of met dezelfde medicijnen.
Aldus het U Cancer Center
2016 Universitair Medisch Centrum Utrecht