Hoe komt het dat als ik mijn haren heb geverfd ik bulten achter mijn oren krijg?

Ik heb al een aantal keer mijn haren geverfd maar de laatste 2 keer kreeg ik bulten achter mijn oren. De eerste keer dacht ik dat het aan het merk lag maar de 2de keer kreeg ik ze weer. Is dit een allergische reactie zo ja weet iemand waar ik dan allergisch voor ben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Niemand zal je kunnen zeggen tegen welk stofje in de verf je allergisch bent. Zelfs een dokter weet dit pas na eeen allergietest. In haarverf zitten veel aparte stofjes en elk stofje hiervan kan de boosdoener zijn.
Waarschijnlijk blijft de verf te lang achter jouw oren inwerken en ontstaat de allergie uitbraak daarom juist hier en niet op je hele hoofd.
Heb je wel gelijk achter jouw oren schoongemaakt en af gedroogd? Ook wil een dikke reep opgerolde watten achter jouw oren nog wel eens een hoop tegengaan.
Doet de kapster ook vaak bij bijtende vloeistoffen. Waarschijnlijk is de huid achter de oren erg gevoelig hiervoor.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het is een allergische reactie, waar je allergische voor bent kun je uit laten zoeken , daarvoor moet je naar je huisarts, er staat op de gebruiksaanwijzing van je haarverf altijd hoe je een allergie test kunt doen, doe die de volgende keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me inderdaad een allergische reactie.
Je kan je huid, die achter je oren gevoelig is, extra beschermen door hem goed dik met iets vettigs in te smeren, dan komt het niet in contact met dat allergie veroorzakende spul!
Succes ermee