Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nuchter bloedprikken, mag je dan wel je medicijnen innemen ?

Ik moet binnenkort nuchter bloedprikken, mag of moet je dan wel je medicijnen innemen of niet ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
30.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Normaal gesproken niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee meestal niet
maar vraag het voor de zekerheid even na bij het laboratorium
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je mag gewoon je medicijnen innemen en je mag ook een beetje water drinken. Bij mij wordt regelmatig bloedgeprikt waarbij ik nuchter moet verschijnen en heb daar nooit problemen mee gehad. Zie ook:
http://www.ghz.nl/Groene_Hart_Ziekenhuis_C01/default.asp?modid=537&itemid=0&time=562
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat Toet zegt klopt helemaal.. Vorige maand is het bij mij ook gedaan en ik stelde dezelfde vraag aan de dokter. Je moet gewoon je medicijnen innemen met een beetje water.

Toegevoegd na 7 minuten:
Maar misschien hangt het ook van het soort medicijnen af. Ik zou het toch maar even navragen als ik jou was.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Let wel op of u nuchter geprikt moet worden (voor cholesterol en suiker). Dit houdt in dat u de dag ervoor vanaf 22:00 uur niet meer mag eten/drinken (u kunt wel gewoon uw medicijnen innemen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er vanaf welke medicatie je in neemt. Ik zou voor de zekerheid altijd even met de huisarts contact op nemen. Dan weet je het zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er inderdaad van af. Ik moet maandelijks bloedprikken, juist vanwege mijn medicijnen. In mijn geval, is het ook vooral niet handig om ze een tijdje niet te nemen.
"Vraag je (huis)arts", ben ik het mee eens.

Overigens; wordt met nuchter een dag geen eten bedoeld, of wat anders?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nuchter bloed prikken betekend vanaf 24.00 niet meer eten en drinken. Medicijnen innemen mag met een klein beetje water mits je een bloedspiegel voor medicatie moet prikken.
Verder moet je ook voor 9.30 prikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding