Ik heb al een hele poos een een "tandvleesbobbel" helemaal achter mijn laatste kies. Nu is die bobbel half los. Wat moet ik doen? (zie uitleg)

Gisteren moest ik die laatste kies laten vullen (er moest een kroon omheen en dat was best een gedoe, misschien komt het daarvan?) Het doet zeer en gisteren bloedde het ook.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zat het er nog toen je bij de tandarts was geweest.. Tandartsen moeten ook 'service' leveren, bel anders of je even mag langskomen. Komen er ook geen besmettingen in terecht!

Het beste antwoord

Het klinkt als een wond, misschien was het tandvlees wat ontstoken, dan bloedt het ook sneller.
Daarnaast kan het inderdaad zijn dat er een verstandskies doorkomt.
Omdat het zeer doet, zou ik even de tandarts bellen en uitleggen wat er aan de hand is, en vragen of je langs kunt komen zodat z/hij er naar kan kijken.
Misschien krijg je dan advies om bijvoorbeeld een tijdje je mond regelmatig te spoelen met iets dat zorgt dat de wond niet infecteert, of kan de tandarts je vertellen of het inderdaad een verstandskies is of iets anders, en je vertellen of je iets aan de pijn kunt doen.
Maar dan weet je in elk geval wat er aan de hand is en wat je kunt doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je gebruikersnaam is Meisje17. Ik neem daarom aan dat je een meisje van 17 bent. Het kan zijn dat je verstandskies daar doorkomt. Als je eronder niets voelt wat lijkt op een kies, zou ik even terug naar de tandarts voor advies. Even een paar weekjes wachten, kan even duren voordat je de kies kan voelen.