Als je op doktersadvies een zonnebril op sterkte moet kopen om de migraine triggers te verminderen, word het dan vergoed.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shop eens rond bij verschillende opticiens, er zijn er veel die afspraken hebben met zorgverzekeraars voor gedeeltelijke vergoeding of vergoeding van een bepaald bedrag, zelfs als je alleen een basisverzekering hebt.

Het beste antwoord

Het ligt eraan bij welke verzekeraar je zit.. Bij CZ krijg je standaard 100 euro terug (in een keer of in delen) Ikzelf ben brildragend en krijg het gewoon vergoed zonder eerst eigen risico te betalen. Ik ga ervanuit dat, ookal is het op recept, je gewoon je zonnebril kan declareren.. Kijk natuurlijk wel even na wat de voorwaarden van de verzekeraar zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk eens in de voorwaarden van de Zorgverzekering. Ik denk dat je het niet vergoed krijgt. Of indien wel, dan heb je toch nog het eigen risico van 175 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Recept of geen recept heeft elke verzekering een brillen regeling. Hoeveel je vergoed krijgt hangt dus af van wat er in je polis staat. Elke verzekering heeft hiervoor een ander bedrag dus hoeveel je vergoed krijgt hangt van je polis af. Daarvoor maakt op recept niks uit want iedereen die een bril heeft, heeft hem medisch gezien nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet aan de arts vragen of er een medische indicatie daarvoor wordt gegeven en dan is het volgens mij te vergoeden. Ik vind het vreemd dat een arts dit advies geeft. Het licht is geen trigger voor migraine. Het teveel aan licht is een gevoeligheid en bijverschijnsel van een migraine-aanval die zich al heeft ingezet. In feite worden de scherpe kantjes afgehaald van een bijverschijnsel van de migraine. Dat is vergelijkbaar met iets tegen de misselijkheid geven bij migraine. Daarmee is de aanval van migraine op zich nog niet goed behandeld. Het is juist de truuk om te voorkomen dat je de bijverschijnselen krijgt zodat je geen bril hoeft op te zetten. De ziekte "migraine" is nog niet behandelbaar maar gelukkig kan met preventief het goede medicijn slikken een hele hoop ellende van bijverschijnselen voorkomen worden mits er geen overgevoeligheid voor het medicijn is.