Verstopte neus en daardoor vermoeid?

Ik heb al minimaal 2 jaar last van hetzelfde.
En ik heb er onderhand wel genoeg van, want het beïnvloed toch wel een beetje m'n leven.

Wanneer het begonnen is enz weet ik helaas niet.

Klachten:
-veel gapen, ligt aan de plek en het moment, maar echt veel te vaak.
-vaak hoofdpijn, soms heel de dag
-afwezig, soms het ik het idee alsof ik droom midden op de dag en dreig ik soms ook weg te vallen. Is moeilijk uit te leggen, is niet eng ofzo.
Ik ben wel heel de dag afwezig eigenlijk.
Als ik even ga staren, wordt het wazig voor m'n ogen.
-verstopte neus
-onuitgerust wakker worden, terwijl ik toch minimaal 8 uur heb geslapen. Als ik 11 uur ofzo slaap ben ik lam, maar das normaal geloof ik.
-als ik me inspan krijg ik vaak overal prikkels op m'n lichaam, waardoor ik daar moet krabben

Vermoedelijke oorzaken:
-verstopte neus. Ze hebben mijn neus tussen schot daarvoor al rechtgezet en m'n inwendige neusschelpen verkleint. Zonder resultaat. Ook heb ik hiervoor al een allergietest gehad, waar uit kwam dat ik geen allergie heb.
-redelijke conditie. Ik heb door een paar operaties enzo een tijd niet echt gesport. Hier ben ik nu wel mee begonnen (1x in de week zwemmen, 2x in de week 2 uur fitness), maar na een paar keer nog geen verbetering kwa mijn gezondheid, maar kan het hiermee te maken hebben?

Ik kan er misschien nog wel veel meer over vertellen, maar de belangrijkste punten heb ik nu gehad geloof ik.
Ik hoop echt dat iemand hier een oplossing voor weet.

Alvast bedankt!
Groet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (8)

een goeie dokter om u eens grondig te laten onderzoeken is wat je nodig hebt...
fremar
13 jaar geleden
Ben zelf paar maanden geleden geopereerd aan de neus. Ze hebben mijn drainage systeem vergroot. Het bleek dat ik dus mm aan opening had en dat hebben ze nu verander naar cm en Moet afkloppen, ben daarna niet meer verkouden geweest., ( Daardoor kunnen bacteriën beter afgevoerd worden en blijft het niet achter, waardoor je eigenlijk verkouden blijft)

Ze gingen er vanuit dat ik een chronische neusverkoudheid had.

Nu gaat het geweldig. Niet meer moe en geen verkoudheid meer gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar De Dokter om je te laten onderzoeken, als die niks vind of het niet vertrouwt kan hij je doorsturen naar een gespecialiseerde arts.

En om je toch door de dag te zetten.
- Geen ongezonde zooi eten
- Lekker bakje koffie
- Slaapritme opbouwen!!
- niet te veel neusdruppels gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien wordt het toch ook eens tijd om naar het psychisch deel te gaan kijken. Hypnotherapie kan hier een uitstekend hulpmiddel voor zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je daar ervaring mee? Waarom zou dat helpen dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn ervaring hebben bijna alle fysieke en lichamelijke klachten een mentale en geestelijke oorsprong. Welke relatie ligt tussen jou problemen en de psyche, dat kan ik niet aangeven, maar dat kan wel onderzocht worden. Moeheid is natuurlijk een algemeen probleem en dat komt bij vele ziektebeelden voor. En ook bij veel psychische ziektebeelden zoals depressie, burn-out, en andere problemen. Lichamelijke klachten zijn vaak symptomen. Je op de lichamelijke klachten blijven focussen is eigenlijk proberen om de symptomen op te lossen. Maar de kern van het probleem zal daarbij onaangetast blijven. En die kern ligt vaak in het mentale. Je schrijft dat je al 2 jaar bezig bent, ik geef alleen maar de suggestie om ook de andere kant eens te gaan onderzoeken.
Ik heb ook een chronisch verstopte neus. De klachten die jij omschrijft herken ik zeker. Ik heb toen van de arts nasonex gekregen en moest dit langere tijd gebruiken. Ik merkte idd dat ik weer fitter werd e.d.. Ik wil alleen niet afhankelijk worden van een medicijn dus ben ik er weer mee gestopt met hetzelfde effect. Dus vraag het eens aan je arts. Bij mij is trouwens nooit echt verder gezocht naar een allergie of iets. Ben in het verleden ook geholpen maar heeft ook niets geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb zelf een dubbele breuk van het neusschotje en was jarenlang regelmatig verkouden wat uitmondde in een voorhoofdholteontsteking. Wat bij mij de oplossing was, sauna bezoek. Nooit meer last gehad.

Zodra ik nu een verkoudheid voel aankomen, zoek ik de dichtstbijzijnde sauna op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hhhmmm....Ik werk met een medicijn wat gebruikt wordt nij narcolepsie patienten. Je slaap / waak klachten lijken hier wel wat op. Deze mensen hebben een slaapstoornis, waardoor ze niet voldoende rust in de nacht krijgen. Zou kunnen zijn dat jij niet diep genoeg in slaap komt om echt te rusten. Dat je slaapcycli niet goed voltooid worden. Uiteindelijk wordt het het lichaam teveel en dan gaat het zichzelf uitschakelen. Ja, ook overdag. Je valt dan simpelweg gewoon in slaap. Of ertegenaan (dagdromen). Ik ben geen arts en het kan vanalles zijn natuurlijk. Maar neem eens contact op met je huisarts en vraag om een doorverwijzing naar een neuroloog. Ik weet wel een paar goeie voor je. Ligt eraan waar je woont.
Hier
http://www.narcolepsie.nl/
kun je eens kijken of het je bekend voorkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vitamine D innemen