Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal dat je bloed als je poept tijdens je menstruatie?

Ik ben nu voor het eerst ongesteld, al 4 dagen. Maar als ik poep, en ik ga afvegen, zit daar ook bloed (bij mijn anus dus). Is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt me niet, het bloed dat je verliest komt uit de baarmoeder vandaan, die is niet verbonden met je anus.
Kan het niet zijn dat er wat bloed uit je vagina naar je anus is gelopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even een taalmisverstandje de wereld uit helpen: Poepen heeft een andere betekenis in Nederland dan in Vlaanderen: Nederland: stoelgang maken
Vlaanderen: geslachtsgemeenschap hebben

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

Dit is gewoon bloed vanuit je vagina;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook een aambei zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ka het bovenste antwoord zijn, maar kan ook dat je toevallig een klein wondje aan de buitenkant van je kring spier hebt... Als het goed is bloed je over 2 dagen niet meer, kijk dan of het nog bloed. Voorlopig nog geen zorgen maken. En anders toch langs de doc. Als het niet snel stopt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het goed is veeg je jezelf af van voor naar achteren. Dat betekend dat het wc-papier dus eerst langs je vagina strijkt en daarna pas langs je anus.
Als je ongesteld bent kan er dan dus bloed van voor naar achteren geveegd worden. Daardoor kan het lijken alsof er bloed uit je anus komt maar dat is niet het geval.
Als je gaat poepen dan pers je altijd, daardoor komt er wat meer bloed uit je vagina dan op andere momenten van de dag. Dus juist dan zul je veel bloed verliezen.

Het is natuurlijk mogelijk dat er toch bloed uit je anus komt, maar die kans is niet erg groot. Als je dat echt wilt uitsluiten controleer het dan als volgt. Was jezelf, breng een tampon in, pers -alsof je gaat poepen, of als je toch moet- en strijk dan voorzichtig het wc-papier echt alleen langs de anus.
Blijkt er dan toch inderdaad bloed uit je anus te komen, neem dan even contact op met de huisarts want bloed uit je anus is altijd een reden om even contact op te nemen met je huisarts. Je kunt natuurlijk ook eventjes wachten met de verdere 'controle' tot je menstruatie voorbij is. Dan zal snel genoeg blijken of dat bloed uit je anus komt of niet.

(tis wel een beetje een onsmakelijk verhaal geworden he? ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks!!!
Dat is normaal. Je perst toch altijd een beetje als je poept. Daardoor kan er wat meer bloed van je menstruatie mee naar buiten geperst worden. Als je je schoonveegt van voor naar achter zie je dan ook bloed bij je anus, heel normaal dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt vanuit je vagina, als je gaat slapen en wordt 's morgens wakker kan het ook zijn dat het naar achteren is gelopen. Dus dat is gewoon bloed vanuit je vagina.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing