Waarom een narcose kapje voor kinderen?

Mijn kind was er bang voor omdat het gas zo stinkt, en zo`n kapje komt nogal op je af als je kind bent. waarom word er voor kinderen niet gewoon voor een injectie gekozen op een verdoofde huid? (huid kan met zalf ook gedeeltelijk verdoofd worden, dus vandaar...).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ikzelf heb ook slechte ervaringen met het narcose kapje als kind: ik werd er misselijk van en vond het ook beangstigend. Daarom hebben mijn ouders destijds gevraagd, bij vervolg operaties, of ik een injectie kon krijgen. En dat kon.
Veel kinderen vinden een kapje minder eng dan een injectie, maar als jouw kind het wel eng vindt, kun je dat altijd bespreken met de anesthesioloog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een met zalf verdoofde huid is moeilijker te prikken, de vaten trekken namenlijk iets samen, en daardoor zijn veel artsen er ook niet zo voor. Ik weet niet om welke operatie het ging, maar bijvoorbeeld bij amandelen knippen, krijgen ze alleen een zogeheten roesje, een kortdurende lichte narcose. Op het moment dat ze het kapje eraf halen en zuurstof toedienen is het kind/persoon ook weer bij. Bij narcose via een infuus moet er eerst een tegenmiddel worden ingespoten en vaak krijg je dan ook een beademingsslang in je keel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt, maar het kan dan gebeuren dat het kind juist niet te prikken is. Als ze mijn zoon prikken doen ze het altijd zo, gelukkig is hij dan ook vrij rustig. Wij leggen hem gewoon uit dat het zeer kan doen, maar dat het even moet, en gelukkig werkt hij dan mee.
Beter een narcosekapje, dan een ruggenprik... die laatste is helemaal traumatisch, lijkt me zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kinderen zijn meestal bang en gespannen door de narcoseprik die ze krijgen,dan kan het zijn dat de narcose niet optimaal werkt,als het kind iets ontspannen is door het kapje is het dan perfect om het kind verder met de prik onder algehele narcose te krijgen...maar is het kind niet bang voor de prik maar juist voor de kap:gewoon aangeven en dan is de kap ook niet nodig voor je kind