Waarom is er zo weinig informatie te vinden op internet over pdd nos bij volwassenen?

Hoi,
Ik heb zelf pdd nos en het verbaasd mij,dat er zo weinig informatie te vinden is op internet over pdd nos bij volwassenen.
Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (1)

Dit komt omdat er vroeger, toen deze volwassenen nog kind waren, weinig bekend was over autisme (dus ook niet over PDD-NOS)
Kinderen met autisme werden vroeger op school niet extra begeleid en er werden geen onderzoeken gedaan naar autisme.
Tegenwoordig gebeurd dat wel, dus daarom vind je ook veel informatie op het internet over kinderen met autisme.

Autisme bij volwassenen is soms moeilijk te herkennen omdat deze volwassenen al hun hele leven lang bezig zijn met compenseren en camoufleren. Ze hebben zichzelf in al die tijd allerlei 'trucjes' aangeleerd om niet al te veel op te vallen. Autisme bij volwassenen is daardoor moeilijker te onderzoeken als deze diagnose niet al in hun kindertijd is gesteld.

Toegevoegd na 17 minuten:
Om die reden is er dus minder bekend over autisme bij volwassenen en zul je dus ook minder informatie daarover op het internet vinden. Ik verwacht echter dat dit in de toekomst zal veranderen als de jongeren van nu volwassen zijn geworden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+