Jazeker ; naast vele andere factoren kan ook een te warme kamer of een te warm bed bijdragen aan het ontstaan van nachtmerries. Je lichaamstemperatuur kan niet tot ' slaapniveau' afnemen en voor een zeer onrustige nacht zorgen met weinig diepe en veel remslaap. Het slecht ventileren van een slaapkamer kan daarnaast ook nog leiden tot hoofdpijn en migraine-achtige klachten. Dat geldt voor kinderen, maar zeker ook voor volwassenen.

Ik merk het aan mijn kinderen - die inmiddels wat ouder zijn ; die mogen voor ze gaan slapen even hun elektrische deken aan als het koud is. Maar als je in slaap vallen met de deken aan of expres per ongeluk vergeten hem uit te zetten, worden ze heel vervelend en naar wakker en hebben ze vaak naar gedroomd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep, had ik vroeger ook, toen ik als kind nog een elektrische deken had. Viel ik ook wel eens in slaap met dat ding nog aan en dan sliep ik slecht.

Andere antwoorden (2)

Als t te warm is in de slaapkamer krijg ik nachtmerries en ik hoor t van verschillende mensen om me heen ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is in de wijk Vathorst (A'foort) inderdaad een 20% meer klachten over nachtmerries door huisdokters verzameld dan in andere wijken.
"Algemeen" wordt dit aan de slecht ingestelde balansventilatie toegeschreven: in deze wijk kunnen de ramen niet open.