Welke psychotherapieën via e-mail/internet zijn er behalve Interapy? Ik bedoel therapieën die volledig worden vergoed door de basisverzekering. Dank!

12 jaar geleden
in: Psyche
Wouter2011
12 jaar geleden
Interapy biedt helaas geen langdurige behandeling...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klop eens aan bij je verzekering en vraag bij wie ze dergelijke contracten hebben lopen.

Het beste antwoord

Om te beginnen, volledig vergoed vanuit de basisverzekering betekent tegenwoordig:

- een wettelijke eigen bijdrage van €50 bij online behandeling
- het verplichte eigen risico van €220 en het eventuele vrijwillige eigen risico zijn van toepassing.

De depressie-behandeling Kleur je Leven wordt door de meeste zorgverzekeraars vergoed.
Jellinek biedt online behandelingen aan voor verslavingsproblematiek, deze zijn opgenomen in de basisverzekering en worden dus eveneens vergoed.
Voor jongeren is er de online cursus over somberheidsklachten Grip op je Dip. Deze is kostenloos.
Ook PsyQ biedt e-health aan, evenals Prezens.

Of online behandeling geschikt voor je is en welke, hangt op de eerste plaats af van de klachten die je hebt. De meeste online behandelingen zijn toegespitst op bijvoorbeeld depressie of verslaving. Als je andere klachten hebt, heb je ook een andere behandeling nodig.

Ik weet niet waarom je graag een langere behandeling wilt? De behandelingen bij Interapy worden vergoed én zijn bewezen effectief. De behandeling kan afhankelijk van je aanmeldingsklacht enkele maanden duren. Als je graag online behandeling wilt, lijkt Interapy een goede optie.

Overigens, als je zelf denkt dat je een langere en/of intensievere behandeling nodig hebt, dan kan je wellicht beter naar je huisarts gaan voor een verwijzing naar tweedelijns GGZ.

Hoe dan ook veel succes gewenst.