Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sinds jaar desinteresse in alles. Hoe kom ik hier vanaf?

Ik ben 20, student, maar vraag me de laatste tijd constant af wat voor zin het heeft te leven.
Eerlijk gezegd interesseert het me niets meer. Het doet me allemaal niets meer.

Alles beredeneer ik, ook sociale interactie.
Ik kijk waarom deze persoon het zegt, wat zijn belang is en eindig altijd met minachting voor de persoon.

Ik verlies belangstelling in anderen, ook in het andere geslacht..
Veel vriendschappen zijn al op deze manier verwaterd het afgelopen jaar (sowieso 5), maar ook dat raakt me niet.

De wereld lijkt zo onbereikbaar.. Het gaat allemaal langs me heen. Alsof mijnn bewustheid niveau is veranderd.

Ik loop hier nu een jaar mee rond.
Iemand enig idee of dit allemaal normaal is?
Hoe kom ik hier vanaf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.8K
Snuffel
12 jaar geleden
Klinkt als een fikse depressie. De eerste stap is de huisarts en dan de psych. Echt, dat kan helpen, want een fijne situatie is dit niet voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het hip om 'ik heb heen interesses meer, nix kan me schelen, ik ben emotieloos'-vragen te stellen? Dit is al minstens de vierde in een week. Ik neem aan dat deze reactie niet kwetsend opgevat wordt, gezien jullie 'probleem'. Misschien een idee om elkaars antwoorden te lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad je het boek "De Zingever" van Jaap Kruithof aan. Hoewel het leven, en al zeker dat van een individuele mens, intrinsiek geen zin heeft, ontpopt de mens zich zelf als zingever.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heb je altijd al gehad dat je alles beredeneerde, of is dat pas sinds een jaar?

Er zitten kenmerken van depressie en depersonalisatie in je verhaal. Met deze informatie is het echter lastig een goed oordeel te kunnen vellen.

Ik adviseer je een afspraak te maken bij je huisarts.

Toegevoegd na 2 minuten: