Kan je door emotionele trauma onder de maat presteren op school?

Met onder de maat bedoel ik dat je heel veel vakken moet herkansen en groepssamenwerkingen gaan ook niet altijd lekker

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Psyche
1.9K

Antwoorden (1)

Ik ken genoeg mensen die door trauma of persoonlijke omstandigheden slecht presteerden (waaronder ik), vele nemen even een pauze of een aangepast rooster. Sommige toetsen kunnen worden uitgesteld en er is ook een kans op een gespreid examen (dus een extra schooljaar).

Wat je moet doen, is naar je unitleider/afdelingsleider, zorgcoordinator of mentor gaan en het met hun bespreken. Alleen zij kunnen je hier verder mee helpen, zodat je de ruimte krijgt om een beetje bij te komen en beter te presteren.

Echt onder de maat presteren kan ook, een vriendin van mij is door alles netaan gezakt en ging een niveau lager. Als je blijft strijden en praat met de juiste mensen (zorgcoordinator school, mentor, GGZ (ga hiervoor naar de huisarts)) lukt het meestal nog wel.

Sowieso raad ik je aan om met je huisarts te praten over je trauma, je hoeft er niet diep op in te gaan. Maar die kan je dan doorverwijsen naar mensen die je ermee kunnen helpen. (Alleen duurt dat wel heel lang)

Veel succes op school en sterkte