Wat kan ik doen met mijn depressie?

Ik ben op, ik ben moe, ik ben lusteloos. Ik wil niet meer en ik kan niet meer, ik ben bijna 4 jaar depressief. Ik heb jaren lang hulp gehad voor mijn depressie maar niets hielp, ik heb er over gepraat maar het hielp nog steeds niet, gister is het helaas uit gegaan met mijn vriendin na een relatie van een half jaar, en het is alleen maar nog meer naar beneden gezonken. Ik heb al 2 keer geprobeerd om mijzelf op te hangen, dit is helaas niet gelukt. Ik snap wel dat men zegt; waarom zet je dit in hemelsnaam op internet, nou dit is het laatste wat ik zou doen, en dat doe ik nu. Ik wil het liefst weg, noem me egoïstisch, maar met deze pijn leven is onmenselijk. Is er een andere uitweg? Want dit kan ik niet lang meer vol houden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Roger.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roger, zoek NU hulp (bijvoorbeeld crisisopvang via huisartsenpost of zie antwoord hippo + en snuf +). Uit ervaring weet ik dat de weg uit de depressie lang en moeilijk is, maar omkeerbaar en eindig. Geef niet op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
da's gewoon de tijd van het jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzinreactie wow.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niets zinnigs weet te zeggen wow, onthoud je dan van een antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@snuf ik geef ook geen antwoord.
Ik geef een reactie, slimpie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjulliewel. Ik denk dat ik echt een sociaal leven moet opbouwen, ik zit nu gewoon iedere dag, hele dagen achter de computer mijn ziel te kwellen over het verleden (en dat al jaren lang). Het doet me wel goed, ik heb nu een beetje moed gekregen. Met de signalen die ik nu krijg moet ik echt actie ondernemen, nogmaals dankjulliewel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey DonRoger,
Hele dagen achter de computer zitten is zo ongeveer het slechtste wat je kunt doen in dit geval. Ik weet het helaas uit ervaring. Goed dat je ziet dat je een sociaal leven moet opbouwen. Weet je ook hoe je dat kunt gaan doen? Misschien kun je daar ook hulp bij vragen van je therapeut om te kijken welke stappen je gaat ondernemen. En stel jezelf een beperking op in het aantal uren achter de computer. Sporten is ook goed, bv gaan joggen in het park (ik las je vraag over natuur in Eindhoven) het zorgt dat er endorfines aangemaakt worden waar je je vrolijker door gaat voelen. Heb je misschien vrienden met wie je dit eens samen kunt gaan doen? Ik ga regelmatig naar het park hier in Eindhoven om te joggen dus mocht je een keer samen willen laat maar weten via persoonlijk bericht en alsjeblieft geef niet op, je kunt hier echt uitkomen!!!

Het beste antwoord

Kijk op http://www.113online.nl/ : bellen, chatten, informatie.
Je zit nu waarschijnlijk op een dieptepunt, zeker nu het uit is. Dat je je je nu nog beroerder voelt, is volkomen normaal, hoe raar dat ook klinkt. Dat geeft ook aan dat je ergens in jezelf toch een goede basis hebt, van waaruit je weer op kunt gaan bouwen. Misschien was het daar tot nu toe de tijd nog niet voor.

Uit eigen ervaring: als ik terugkijk op mijn ergste depressie, jaren terug, dan heb ik nu het gevoel en het idee dat ik die nodig had. Nodig om mijn leven zó op z'n kop te zetten dat ik veranderde - niet in de zin van een ander mens worden, maar in de zin van terugvinden wie en hoe ik eigenlijk was.
Daarna was het soms nog wel moeilijk, maar nooit meer zo erg als daarvoor.
Wat bij mij hielp: psychomotore therapie. Want al pratend kwamen we nergens, ik lulde me overal wel uit, wist iedereen op een afstand te houden. Psychomotore therapie lijkt een soort veredelde gymnastiek, maar het was precies wat ik nodig had.
Dus misschien ben je nog niet de goede therapievorm voor JOU tegengekomen. Ik hoop dat dat je toch lukt.
Hou vol, want het leven is het niet waard om er een einde aan te maken - het is veel meer waard. Ook al voel je dat nu niet zo.

Ik wens je sterkte, moed en kracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat we samen aan het typen waren. Top informatie!
Pieter2011
12 jaar geleden
+ Prachtig antwoord!

Andere antwoorden (8)

Ik zou serieus een hond nemen, die is 1. altijd vrolijk
2. je moet hem uitlaten dus, je bent buiten, frisse lucht+beweging
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Depressie is voor een groot deel ten diepste agressie tegen jezelf gericht. Je zit in een diepe donkere koker waar je maar niet uit lijkt te komen of weer in wegzakt.
Begin met het nieuwe testament te lezen en te bidden tot de Here Jezus, die van je houdt en jouw uitermate kostbaar vindt. Koop een CD van Michael W Smith (ook op Youtube ). Bidt het zondaars gebed en geef je stap voor stap over in de handen van Jezus, duisternis zal geen plaatsmaken voor licht in je leven.
Koop een boekje van Corrie ten Boom, die in het concentratiekamp heeft gezeten en veel heeft meegemaakt.
Probeer ook wat te ondernemen, stukje fietsen etc..

Ik bid je God's zegen toe,

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zullen veel mensen negatief op dit reageren, maar het gaat om jouw kostbare leven. Er is zeker hoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-; Hoe kom je erbij dat een "depressie voor een groot deel ten dieptste agressie tegen jezelf gericht" is?! Dat is per persoon anders. Ik ben gelovig, maar jouw antwoord vind ik erg kort door de bocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Agressie tegen jezelf, waar haal je dat nu vandaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van een afgestudeerd Doctor, ik heb trouwens zelf ook met een depressie van doen gehad ( al wat het niet in deze mate ) en herkende het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan hebben we het dus over een mening niet een vaststaand feit.
Misschien telde dit voor jou, maar het is geen stelling, die past bij een depressie in het algemeen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nelly
Hoewel de depressie bij iedereen anders is, draait er een CD-tje in je hoofd op de achtergrond met negatieve teksten - ik ben waardeloos, , ik kan het niet, niemand houdt van me etc etc. Dit is de agressie tegen jezelf.
Er moet een ander CD tje gaan draaien, simpel uitgelegd dat je weet dat je kostbaar bent en dat er wel mensen zijn die van je houden etc.etc.
Dit is niet eenvoudig, maar wel mogelijk.
probeer in contact te komen met mensen. Meld je aan bij een sport club, lees club o.i.d. Houd dit tenminste een maand vol en ga er niet heen met een 'ik heb hier geen zin in' gezicht maar neem jezelf voor vrolijk en spontaan te zijn, ook als je dit eigenlijk niet bent!
als mensen jou met een chagerijnig gezicht zien zullen ze niet snel een praatje met je willen maken. Zie je er blij uit dan zullen mensen een praatje met je maken en misschien wel vrienden met je worden als jullie bij elkaar passen. Deze mensen kunnen je uit je depressie helpen maar je zult er zelf open voor moeten staan. Dus met een blij gezicht nieuwe mensen ontmoeten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfdoding is niet de oplossing!
Zoek professionele hulp en al is het voor de zoveelste keer en al duurt het al 4 jaar en ik weet uit ervaring het kost zoveel energie. Maar geloof me je komt er uit met de juiste hulp.
Bel als je even niemand hebt een hulplijn. Zodat je even je verhaal kwijt kunt en weer wat lucht krijgt. Vaak zijn het ervaringsdeskundige en begrijpen ze jouw pijn. Heel veel sterkte, maar kies niet voor de makkelijkste weg van zelfdoding!
Liefs en een dikke kus. Je bent niet alleen!

Op :113online.nl op: ex6.nl kun je ook chatten over je sombere gedachten en gevoelens, daar staan mensen voor je klaar. Meer nummers en adressen vind je op: psychischegezondheid.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bel maandag gelijk je huisarts, of eventueel nu de huisartsenposten laat je opnemen in een psyhiaterische instelling waar er proffesionele mensen zijn die je hiermee helpen. je bent dan niet op je zelf aangewezen maar hang jezelf niet op das niet de oplossing , bel vandaag nog of morgen de huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieverd, ik lees dat je 16 bent ! Besef je. hoe lang een leven duurt? En wat er allemaal te wachten staat en kan gebeuren. Focus je op mooie dingen, andere mensen die een voorbeeld kunnen zijn. Wat je nu voelt is geen garantie voor straks. Ik weet het, een vriendin die uitmaakt is zeker niet leuk, maar dat was die de ware dus.
Jezelf verbeteren, neem dat als doel, doe ik ook al 60 jaar.Iedere dag een kleine overwinning op jezelf . En uiteraard met je ouders over hebben, ik ben zelf ouder, dus ik weet er wat van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek toch weer professionele hulp, tot nu toe heeft het je misschien niet gebracht wat nodig was voor jou, maar je mag niet opgeven.
Zelf ben ik ooit een tijdje opgenomen geweest in een herstellingsoord, mij heeft dat enorm geholpen, natuurlijk is je depressie na 3 maanden niet over maar ik heb er wel geleerd hoe er mee om te gaan. Ik heb daar verschillende soorten therapie gehad.
Praat met je ouders en ga weer terug naar je huisarts en vraag om hulp.
Ook al kan je het je nu nog niet voorstellen, maar er zit echt een einde aan een depressie.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga geen zelfmoord plegen je hebt een heel leven voor je verpest het niet ga leuke dingen doen met vrienden je moet je vrolijk gedragen praat met mensen die je aardig vindt ik weet zeker dat het goed gaat komen en ik hoop het egt voor je je vraag raakte me