Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat kan ik doen tegen mijn angst voor mensen met een betere status en leefstijl dan mij?

Door problemen in mijn leven ben ik mijn sociale leven kwijt.ongeveer 6 jaar leef ik geïsoleerd.Ongeveer een jaar gaat het nu beter met mij.En pak de normale dingen,zoals sporten en soms leuke dingen doen.Ik ben 28 jaar en heb geen relatie.Door onzekerheden en dingen die ik wil afsluiten.Als ik wil kan ik in hele goede relatie terecht komen.Maar elke keer als ik iemand tegen kom die het goed heeft in zijn leven,haak ik af.En als iemand naar de klote is dan ben ik niet bang voor die persoon.En zo kies ik mijn vrienden dan ook uit.Wat kan ik hieraan doen?iemand tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kent waarschijnlijk wel de uitdrukking "op dezelfde golflengte zitten". We zoeken naar en omringen ons allemaal met andere mensen die op onze eigen golflengte/frequentie zitten, want daar voelen we ons lekker bij. Mensen die in onze ogen 'anders' (meer/minder succesvol) zijn dan wijzelf, daarbij voelen we ons niet op ons gemak - omdat hun golflengte anders is. De frequenties komen niet overeen, en echte communicatie is niet mogelijk. Je wilt weten wat je kunt doen aan je angst voor mensen met 'een betere status en leefstijl' dan jij. Uiteraard klopt het dat we allemaal gelijk zijn qua lichamelijke functies (zij moeten ook bij toiletbezoek de broek laten zakken), maar we zijn allemaal anders qua uitstraling en frequentie. Hoe vervelend het je ook in de oren mag klinken: de enige manier is je eigen golflengte veranderen. Je frequentie aanpassen aan die van de mensen waarvoor je bang bent, want gelijken zijn niet bang voor elkaar. Zo lang als jijzelf in de frequentie "naar de klote" blijft hangen, zul je die angst blijven voelen voor hen die het in jouw ogen beter hebben. Op mijn blog staan diverse artikelen over hoe ik dit soort dingen zelf aanpak, en een hoop achtergrondinformatie. Ik ben zelf constant aan het proberen mijn golflengte aan te passen, en dat kun jij ook; je vibratie verhogen door te begrijpen wat het is dat je vasthoudt waar je nu zit, dat te verwerken en los te laten. Kijk maar eens naar 'Diepste Angst 1, 2 en 3' (in die volgorde). Ik wens je een heleboel succes!

Status zegt niet alles. We hebben de vuilnismannen en putjesscheppers misschien wel harder nodig dan de politici. Bedenk dat iemand die in jouw ogen een betere status en leefstijl heeft ook onzeker kan zijn. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer bij jezelf te blijven. Het gaat om hetgeen waar jij waarde aan hecht. Als je leuke dingen gaat doen, probeer daar dan echt van te genieten door in het hier en nu te blijven. Dit kun je doen door de volgende checklist te hanteren: 1. Wat ik ga doen, vind IK het leuk om te doen? 2. Heb ik invloed op wat andere mensen denken? 3. Heb ik invloed op hoe andere mensen reageren? Zolang je de eerste vraag met ja en de laatste twee met nee kunt beantwoorden, heb je een klein stapje gezet. Je zult met deze vragen wel een tijdje moeten oefenen voordat je hiermee echt alles opzij kunt zetten. Een andere manier om dit ook te oefenen is thuis mindfulness oefeningen te doen. Ga bijvoorbeeld een kwartier per dag rustig op de bank zitten en luister naar wat er om je heen gebeurt met je ogen dicht zonder daar een oordeel over te hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100