om de Nederlands economie overeind te houden. Als we morgen allemaal stoppen mer roken is het land failliet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Omdat er denk ik een staatsgreep wordt gepleegd als sigaretten nu in zijn geheel verboden zouden worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat sigaretten worden gemaakt door mensen die zelf niet roken en zo toch geld verdienen aan die stumperts of door mensen die de nadelen niet onder ogen willen zien
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit heeft te maken met GELD. De eigenaren van de tabaksfabrieken zouden anders failliet gaan en het is niet verboden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit heeft te maken met vraag en aanbod. De mens wil nu eenmaal verdienen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet het volk ongezond maken zodat zij afhankelijk blijven. Naast oorlogs industrie is de farmaceutische een van de grootste
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
20 Gerookte sigaretten zijn nimmer(!) dodelijk. En dat is nu precies wat een roker met zijn rookwaar doet: roken. Uit ‘wetenschappelijke optekeningen’ blijkt bovendien dat zélfs het gebruik van 20 dagelijkse sigaretten over een periode van 70 jaren (in elk geval) bij velen nog steeds niet de gepropageerde dood heeft gebracht. En dat zit bij paracetamol kennelijk wel een slag anders...

Maar waarom kost een doosje paracetamol dan geen 10 euro, en waarom kost een pakje sigaretten dan geen 39 eurocent? Het te ervaren doel van beide producten is immers ook nog eens gelijk: het dragelijker, aangenamer, en daardoor plezieriger maken van het leven, dan wel lichamelijk, dan wel geestelijk, dan wel beide. (Beide producten blijken daarenboven ook nog eens in meer of mindere mate verslavend te kunnen zijn)

en doordat het verslavend is moeten mensen sigaretten kopen, de verkoop van sigaretten levert de staat geld op...want er zit een torenhoge tax op 1 pakje sigaretten..
dus..ze worden dat nog gemaakt op de staatskas te spekken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je nu geen sigaretten meer maakt gaan de verslaafde rokers zeuren, niet heel slim dus om er in 1 klap mee te stoppen. Zolang mensen blijven roken blijven er dus sigaretten gemaakt worden. Dit heeft te maken met vraag en aanbod...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk naar de drooglegging aan het begin van de 20e eeuw. Verschillende drugs werden toen verboden en toen pas echt populair. Het mocht niet, dus dan gaan mensen het juist doen. Als de verkoop van sigaretten stopt zal de georganiseerde misdaad groeien. Nu is er al een grote import van illegale sigaretten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat dit een genotsmiddel is, en van deze middelen is het algemeen bekent dat deze niet altijd even goed voor je zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rookverslaving bestaat uit een lichamelijk en een geestelijk deel. Iedere roker is telkens z’n eigen ontwenningsverschijnselen aan het behandelen. Al een uur na je laatste sigaret, daalt de nicotinespiegel in je bloed waardoor je onbewust allerlei gedachtekronkels gaat ontwikkelen zoals 'ik heb weer een sigaret nodig tegen stress en voor een betere concentratie' etc. Je maakt door de nicotineverslaving heel snel allemaal koppelingen naar zaken in het dagelijks leven, als een Pavlov-reactie. Je denk dat je het steeds weer nodig hebt en het risico op terugval is nog lange tijd heel groot.

De daling van de nicotinespiegel waardoor je het signaal krijgt dat je weer moet roken, gaat dus de hele dag door. De hunkering naar nicotine duurt zo’n 3 minuten. Het gaat erom dat je die weerstaat, want het trekt weer weg, het valt echt te overleven. Het betekent dus impulscontrole, je onbewuste dimmen. Wees goed voorbereid, anders overvalt het je en wordt het moeilijk. Zorg voor een substituut waarmee je jezelf kunt belonen en afleiden.

Als je stopt, duurt de lichamleijke afhankelijkheid van nicotine zo’n drie weken en die is eventueel door te komen met hulpmiddelen. Maar het ingesleten gedragspartoon veranderen, de geestelijke afhankelijkheid, zorgen dat je geen slaaf meer bent van je onbewuste, is veel lastiger, maar daar ligt wel de crux. Stoppen is nog redelijk makkelijk, maar gestopt blijven het moeilijkste.

De balans tussen je bewuste denken en je onbewuste is verstoord. Rokers zijn vooral slaaf van het onbewuste en ons handelen bestaat daar ook voor 90% uit, hoofdzakelijk impulsief dus. Het onbewuste van een roker is als een kind van twee jaar dat een ijsje wil, stampvoetend nu, geen uitstel mogelijk. Je bewuste denkt 'mijn opa werd ook 95 jaar met twee pakjes per dag' en schakelt de realiteit uit. De balans herstellen is essentieel en dat kan je doen door twee manieren: 1) begrip van je verslaving en 2) het ontrafelen van de gedachtekronkels. Door kennis zullen de motivatie en wilskracht toenemen.