als iemand met een dikke buik veel vermagerd zodat zijn buik verdwenen is kan hij dan fantoompijnen hebben in zijn buikstreek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee fantoom pijn ontstaat alleen bij een amputatie. De hersenen denken als het ware dat het lichaamsdeel er nog zit. Bij afvallen is er wel vanalles minder maar niet helemaal weg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dan spreek je niet van fantoom pijn .Fantoompijn heb je enkel op plaatsen waar zenuwuiteinden zijn doorgesneden zoals bij een amputatie van een lichaamsdeel. Als de vetcellen geslonken zijn is daar geen sprake van.