Ik gebruik sins kort creatine en heb opeens buikpijn en veel last van benauwdheid kan dit aan de creatine liggen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dat kan. Wikipedia zegt dit: Creatine kent nauwelijks ernstige bijwerkingen. Wel kunnen mensen met een gevoelige maag last krijgen van kramp en/of diarree maar dat is vaak het gevolg van overdosering (ook zou je last kunnen krijgen van winderigheid). Wanneer een gebruiker last heeft van diarree gaat dit vaak vanzelf over, bovendien is het risico op maagklachten groter wanneer creatine in poedervorm opgelost wordt in water, vaak helpt het ook om creatine in capsules in te nemen. Een bijwerking die echter niet te onderschatten is, betreft de gewichtstoename. In uithoudingssporten zoals marathon lopen, fietsen kan dit zelfs een serieus nadeel zijn. Een gewichtstoename van 2 à 5 kg na enkele weken creatinesuppletie (3g./d) is niet ongewoon. Ook in de zwemsport kan dit erg nadelig zijn omdat de spieren zwaarder worden en het drijfvermogen dus afneemt. Creatine kan zelfs potentieel erg gevaarlijk zijn indien misbruikt in combinatie met bijvoorbeeld anabole steroiden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Creatine Daar kan je het dus benauwd van krijg. Alleen al die gewichtstoename. Waarom wil iemand dit soort zooi gaan gebruiken?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100