Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb twee ibuprofen van 600 gram opgelost in water en opgedronken, maar alsnog heb ik ontzettende kiespijn, hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
14.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je een holte ontsteking? Had ik wel en gaf enorm veel kiespijn omdat m'n zenuwen daar kennelijk te dicht langs liepen. Breiden gaf toen ook wel wat verlichting maar de pijn was niet weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Breiden = neurofen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neurofen=ibuprofen. Er zijn nogal wat merken met die stof als werkzaam middel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

1200 milligram (bedoel je hopelijk) ibuprofen is een forse dosering. Kijk uit voor je maag, al heb je het spul opgelost. Soms helpen pijnstillers niet als de ontsteking ingekapseld is en soms werken ook bepaalde middelen niet omdat jouw lichaam er minder gevoelig voor is. Dat komt zelfs voor binnen eenzelfde groep pijnstillers, zoals de NSAID's. Daardoor is het mogelijk dat diclofenac of naproxen in jouw geval wel helpt. Bij kiespijn zal uiteindelijk de tandarts voor een ultieme oplossing moeten zorgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat ibrufen een spierverslapper is toch? Bij mij zou paracetamol beter werken hoor...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ook een tip om te gaan liggen als je ze neemt, somige mensen komen door alle pijnstillers heen. Als je rustig ligt heeft je lichaam de kans om met de stof die in ibu's zit bezig te gaan. (Ben geen bioloog, dus dit is huis tuin en keuken dokteren, maar het helpt mij altijd wel) en twee paracetamols en een ibu werken samen het beste bij hevige pijn)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kiespijn is zo,n vreselijke pijn omdat het in je hoofd zit daar helpt niks tegen behalve gauw naar de tandarts gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het zenuwweefsel in de tand of de kies kan er o.a. wamte en koude gevoeld worden. Mocht het weefsel geïrriteerd raken door bijv. tandbederf, dan zal er pijn kunnen ontstaan in uw tanden.

Deze pijn is te vergelijken met kiespijn, maar vaak veel extremer. In een verder gevorderd stadium van de zenuwontsteking, kan de pijn zeer heftig zijn en lang aanhouden, met veel slapeloze nachten tot gevolg.

Het zou dus goed kunnen zijn dat je zelfs met een hoge dosis pijnstillers nog steeds kiespijn hebt. De pijn is gewoon te erg. Morgen vlug naar de tandarts is de enige oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1200 gram ibuprofen? Echt daar kun je beter van afblijven. Zeer slecht voor je maag

Als je nog eens pijn hebt vraag dan om paracetamol met codeine. Dat kan alleen via de huisarts.

maar evenzogoed als jij dan nog pijn heb dan is de tandarts de enige die je kan helpen.Is er geen een die nachtdienst heeft? En anders morgen de tandarts bellen en vragen of je meteen kan komen dat je de pijn niet meer kunt verdragen.
'Moet je er wel bijzeggen, want anders zeggen ze rustig kom morgen maar of zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet gewoon nog een pijnstiller nemen en dan gewoon een warme douche of massage dat zou ik doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding