Verdoving gehad bij de tandarts en nu steeds zo moe.. Toeval?

Ze hebben zowel dinsdag als woensdag nogal wat verdoving in m'n mond gespoten, een keer door de tandarts en een keer door de kaakchirurg. En ik ben nu steeds zo vreselijk moe, heb nergens energie voor. Is dat nou toeval of kan het door die verdovingen komen? En hoe lang blijft dat dan in je systeem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
29.3K

Antwoorden (4)

Wat een rare koppeling om je moeheid met de verdoving in relatie te brengen.

Heb je als eens beseft dat wanneer je een verdoving nodig hebt, je best een flinke ingreep door gaat. Misschien ben je wel al die tijd (dus ook nog eens 2x) op die stoel heel gespannen bent geweest. En dat je daar nu zo moe van bent.
Ook heeft je lichaam nogal een wond te verduren, ook dat kan zich uiten in moeheid. De pijn alleen al (na de verdoving) kan je erg moe maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pijn na de verdoving??? Nooit last van gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook niet na 4 uur als de verdoving is uitgewerkt? Nou ik wel hoor nadat de kies was getrokken en de wond met hechtingen dicht zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, echt niet, ik heb toevallig in december 2 kiezen laten trekken waarvan 1 een verstandskies was. Stevig verdoofd en een rijtje hechtingen. Wel suffig na afloop, heb me maar door mijn vriendin naar huis laten rijden. Na 3 of 4 uur was de verdoving wel uitgewerkt, maar pijn heb ik helemaal niet gehad. Misschien was het bij jou ontstoken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelfs als ik naar de mondhygiëniste ga dan doet het pijn, ik heb bij verschillende tandartsen gezeten maar geen deed het blijkbaar met liefde omdat altijd me mond vol met bloed zit, nee geen gevoelig tandvlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NicktheG, ik vind dat de mondhygiënist je meer martelt dan de tandarts. Maar dat is alleen tijdens de behandeling, niet meer erna.
Het maakt verschil of de getrokken kiezen onder of boven zaten. Bij trekken uit de onderkaak kunnen je kaakgewrichten na afloop wat pijnlijk zijn, vooral als de kies erg vast zat. De onderkaak "hangt" dmv die gewrichten aan de bovenkaak, dus tijdens het trekken kunnen die wel extra belast worden.
Ik heb dat ook wel eens gemerkt dat je je van een paar verdovingen zo lam als een konijn gaat voelen. In een paar antwoorden hier wordt gesuggereerd dat het niet zozeer door die spuiten komt maar door het bezoek aan de tandarts met spanningen ed. Voor mij gaat dat laatste niet op omdat ik me niet druk maak over de tandarts, maar die vermoeidheidsverschijnselen ken ik wel. Zelf denk ik dat het puur door die spuiten komt, want ik heb ook gemerkt dat het bij meerdere spuiten erger is dan wanneer je er maar één krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het beste is dat je contact opneemt met je tandarts en vraagt wat de naam is vh verdovingsmiddel en daarna aan de tandarts vraagt of vermoeidheid een bijwerking kan zijn.
Kan de tandarts jou het antwoord niet geven, ga dan met de naam vh verdovingsmiddel naar de apotheek, ze kunnen je daar verder helpen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb het onderwijl opgezocht: als het middel xylocaïne of lidocaïne injecties zijn, kan kan een vd bijwerkingen vermoeidheid zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is moeilijk aan te geven. Is er een amalgaamvulling vervangen, dan kunnen vrijgekomen resten het lichaam belasten. Door de behandeling kan er ook een verstoring van de energiebanen in de kaak worden veroorzaakt. En ook de link met de verdoving is zo gek nog niet, deze kan een toxisch effect hebben. Je kan het laten testen door een Bio-energetisch werkende tandarts. Kijk even op de site van de NVBT voor meer informatie. http://www.nvbt.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ 1!