Waar komt de vieze smaak vandaan?

Ik heb heel af en toe met periodes, tot nu toe duren die meestal een week of 2, last van een vieze smaak achter in mijn keel en mijn tong smaakt vies.
Ik werk zelf bij de tandarts, mijn mondhygiene is supergoed, nooit gaatjes, schone tong want die poets ik ook en ik zie het zelf ook dat het perfect is.
Vandaag heb ik een tandarts laten kijken die heeft ook de pockets gemeten en alles is in orde, ze zei zelfs dat ik normaal uit mijn mond ruik.
Ik begrijp het niet. Vorige week had ik dit nog niet, het is iets van deze week. Ik proef het achter in mijn keel op het moment dat ik slik en ik proef het door mijn eten en drinken heen. Ook s'ochtends als ik wakker word. Nee, geen ochtendgeur, maar precies die scherpe doordringende smaak als die ik de hele dag heb, zelfs al ik tanden gepoetst heb of kauwgum, ik proef het elke keer als ik slik en door mijn neus uit adem dus het moment waarop je smaak proeft.
Weet iemand wat dit kan zijn, is het misschien ook mogelijk dat het een soort van lichte verkoudheid is waarvan ik voor de rest niet veel last heb, maar die toch aanwezig kan zijn?

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik kan de smaak moeilijk omschrijven, maar t lijkt nog het meest op een bittere smaak.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
36.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ooit achter gekomen wat de oorzaak is? Ik zit met hetzelfde probleem.

Het beste antwoord

Het komt vaker voor dat mensen een 'rare' smaak in de mond hebben. Soms een beetje metalig.

Het kan komen door hormoonveranderingen, maar ook door een ontregelde lever. Misschien heb je een ziekte onder de leden. Als je ziek bent geweest kan het ook zijn dat je lichaam aan het opschonen is. Afvalstoffen verlaten het lichaam dan ook via speeksel of transpiratie.

Vaak gaat het vanzelf weer over. Neem rust en drink veel water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Klopt! Maar alléén de korte pitjes. De langwerpige geven deze vieze smaak niét. Er is wel degelijk verschil. Los daarvan, er bestaat ook een mondbacterie die met een medicijnen kuur op te lossen is....even ter aanvulling.

Andere antwoorden (3)

Mensen zeggen dat je van oorsmeer heel lang een vieze smaak hebt. DUS NIET PROBEREN!!!

Als je op nagel bijt zijn er ook van die nagellakken en die smaken zoooo goor!! Ik beet op mijn nagels maar toen ik die smaak heb geproefd heb ik super snel die nagellak weggegooid en bijt niet meer op mijn nagels.

Mischien ligt het een beetje aan deze dingen.
Hoe vaak je je mond ook spoeld het gaat niet weg heb ik gemerkt.. Maar na een dag ging het weg dus 2 weken
zal het vast niet van deze oorzaken komen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eet je soms graag pijnboompitjes?
Als dit zo is, houd daar dan mee op. Dat kan de oorzaak zijn van die smaak. Ik spreek uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook van je maag vandaan komen, als het niet over gaat vraag het eens aan je tandarts of huisarts!