Waarom willen oudere mensen altijd belangerijk worden gevonden?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik bedoel dan ook de volwassenen..

Toegevoegd na 6 minuten:
Mensen tussen 20 tot 99.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is te hopen dat je het woord 'altijd' op korte termijn niet meer zo gauw zal hanteren! Het leven is niet zwart/wit, maar gelukkig kent het een diversiteit van tinten.
Op je vraag zou ik heel puberaal willen antwoorden: lekker belangrijk....

Het beste antwoord

Oudere mensen willen niet belangrijk worden gevonden, want dat is iets dat voorkomt bij alle leeftijden. Vooral mensen met een wat minder goed zelfbeeld proberen dit op te krikken d.m.v. zogenaamd "belangrijk" doen.
Wat oudere mensen proberen is hun levenservaring over te brengen. Het zijn juist de jongere mensen, die studeren, en die denken dat ze dan heel belangrijk zijn omdat ze een hogere opleiding hebben, of doen, dan de volwassenen met wie ze praten. Wat ze niet inzien is dat levenservaring minstens zo veel waarde heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is een echt antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee, bedankt.!

Andere antwoorden (7)

Omdat ze bang zijn niet gerespecteerd te worden in hun sociale omgeving, statusangst dus. Jongere mensen hebben hier overigens ook wel last van.

Indien je hier echt meer van wil weten lees dan Status Anxiety van Alain de Botton.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oudere mensen, volwassenen, zo tussen de 20 tot 99 zijn ook belangerijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat volwassen geacht worden meer te weten dan pubers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door levenservaring creëer je een soort wijsheid die
niets te maken heeft met iq of talenten.
Deze wijsheid wordt te pas en te onpas gebruikt om jongeren iets te leren/terecht te wijzen of te betuttelen.
Dit komt dan bij sommigen over als 'belangrijk gevonden willen worden'.
Hoe je dit beoordeelt is erg afhankelijk van hoe je in het leven staat of hoe eigenwijs je bent.
Ik ben ervan overtuigd dat de meeste ouderen (als je iemand van 20 al ouder mag noemen) het goed
bedoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens rubro +1
Omdat zij over het algemeen meer levenservaring hebben.
Daarmee wil ik niet zeggen dat mensen jonger dan 20 geen levenservaring hebben, maar mensen die ouder zijn (dan 18, dan 20, dan 25; maakt niet uit) gaan er al snel van uit dat dit niet gelijk staat aan hun ervaringen.

Het is natuurlijk ook waar dat hoe meer levensjaren je achter de rug hebt, hoe meer je ontdekt, meegemaakt, gevoeld, gehoord, gezien hebt.
Het is echter een uitdaging voor iedereen die ouder is dan (20, 25, 30, 40 who cares) om daar niet verbitterd door te raken en door er niet vanuit te gaan dat je als 'oudere' alwetend en belangrijker bent.
Jongeren kunnen naar mijn idee ouderen ook nog heel wat leren namelijk! Bijvoorbeeld die onbezorgde kijk naar het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hoef ook niet belangrijk te zijn, dus dat zullen wel meer mensen hebben. ik doe de dingen die ik moet doen, verder is het prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je stelt geen vraag,je hebt al je mening klaar! Ik ben al een ouder mens en geef er niets om of wie dan ook mij belangrijk vindt! Wat jij doet noem ik generalisern.