Wordt je bruin als je achter een rAam zit te zonnen?

We zijn vandaag aan het werk en willen toch wel lekker bruin worden met dit weer! Kan dit als we bij het raam gaan zitten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (8)

Nee, dat kan niet, want het glas houdt het overgrote deel van de UV-straling tegen. En laat het nu net die straling zijn waar je bruin van wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie, ik zeg het zelf al: het overgrote deel wordt tegengehouden. Je kunt dus wel bruin worden, maar het gaat veel trager. Zie ook onderstaande vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk het niet, aangezien dat alleen warm is denk het wel VEEEL langzamer dan als je buiten zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tegenwoordig bijna niet meer, in huizen met dubbelglas zit in 99% vd gevallen warmtewerend glas (met UV bescherming) en wordt je dus amper tot niet bruin.
fremar
12 jaar geleden
Veel minder, maar uiteindelijk wel ja. Glas filtert de UV straling eruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan als je bij het raam gaat zitten.

Moet je wel even de stoelen aan de buitenkant van
het raam zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een definitiekwestie he, wat is achter?
Nee, het glas 'remt' als het ware de pigment stimulerende af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op zicht moet het wel kunnen, aangezien je ook kan verbranden achter glas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je word er niet zo heel snel bruin door maar bij mij is bv wel altijd mijn linkerarm bruiner omdat dat het raamkant is van de auto, je word sneller bruin door gwn in de zon te gaan zitten