Waarom valt thee bij mij niet goed op een lege maag?

Als ik 's ochtends op een lege maag een kop (kruiden)thee drink, valt dat niet goed, net als een glas water. Ik word er misselijk van en krijg pijn in mijn buik. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik begrijp je niet.

Antwoorden (3)

waarschijnlijk komt het door de kruiden, die de nog lege maag teveel prikkelen.

Als je kruidenthee op een reeds gevulde maag drinkt, is het contact met de maag veel minder.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik heb het ook met water.
Met thee en water heb ik dit ook,
De thee is dan mogelijk te sterk getrokken. Dit is bij mij de oorzaak.
Bij water heb ik dit ook maar hier heb ik nog niet van gevonden hoe het komt.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thee bevat vaak veel tannine, wat samentrekkend werkt. Logisch dus dat je er buikpijn etc van krijgt!
Hoe het komt dat je dit ook met water hebt weet ik niet, maar in sommige regio's van Nederland is het kraanwater veel zuiverder dan op andere plekken.
In regio Rotterdam / Dordrecht en omgeving Eindhoven werd ik er ook misselijk van, terwijl hier in Zuidwest-Drenthe het water veel zachter en zuiverder is.
Misschien heeft het daar iets mee te maken?

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Kruidenthee bevat geen tannine, dus dat kan de oorzaak niet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hangt er vanaf uit welke plant(en) de thee is samengesteld. de ene plant bevat meer looizuur dan de andere
Amadea
12 jaar geleden
Nee hoor, in kruidenthee (thee niet gemaakt van theebladeren maar van kruiden) zit geen looizuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn fout; ik bedoelde looistoffen in het algemeen, niet de aparte 'looizuur'