is het mogelijk je buikje kwijt te raken door normaal te sporten en gezond te eten ? zijn koolhydraten slecht ?

ik wil mijn buikje kwijtraken.

Op internet lees je veel over hoe koolhydraten ervoor zorgen dat je bestaande vetvoorraden niet gaat verbranden.

Is het mogelijk om mijn buik kwijt te raken door alleen gezond te eten en te sporten ?
Graag een eerlijk antwoord, ben op zoek naar de wetenschappelijke feiten.

Aub geen antwoorden als "natuurlijk is het goed om gezond te eten" dat weet ik ook wel.
alvast bedankt !

Toegevoegd na 7 minuten:
als koolhydraten inderdaad niet goed zijn om te consumeren tijdens een dieet, wat moet je dan eten ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is idd goed om weinig koolhydraten te eten, en erbij sporten is zeker goed. Ik doe bv better belly( warme band om je middel dat er voor zorgt tijdens het sporten dat juist dit deel extra verminderd) daarbij gebruik ik eiwit shakes en de koolhydraten zo weinig mogelijk, je lichaam heeft toch dit stof nodig en zal dit dan uit je ( reserve) vet halen google voor better belly voor een sportschool bij jouw in de buurt, succes

"Normaal te sporten en gezond te eten" vind ik een beetje on concreet. Maar om alsnog een antwoord proberen te geven het volgende: Koolhydraten zijn niet slecht, het is de brandstof die je lichaam nodig heeft om te bewegen. De calorieën die in je voedsel zitten zijn eiwitten + vetten + koolhydraten bij elkaar opgeteld, dat zijn de energiedeeltjes zeg maar. Er zijn diëten die halen uit deze 3 energievormen de koolhydraten weg, en zetten daar eiwitten voor in de plaats. Dit heeft zijn voor en zijn nadelen maar om een lang verhaal kort te maken: het is niet erg gezond. De meeste drooggetrainde professionele sporters (boksers en wielrenners etc.) eten expres echt bizar veel koolhydraten en komen alsnog niet aan. Dat komt door hun torenhoge verbranding. Hoe meer jij sport hoe sneller jou lichaam het vet gaat aanspreken omdat de koolhydraten niet meer genoeg zijn. Het is mogelijk om je buikje kwijt te raken als je veel situps doet en gewoon veel conditietraining doet. (minstens zeg 2 uur per week hardlopen/fietsen?) hoe meer hoe beter/sneller het gaat. Als je gewoon normaal eet (dus 2000-2500 calorieën) en in die calorieën zo min mogelijk nep suikers. Dat zijn alle suikers die niet uit de natuur komen. Dat betekent: geen snoep en chocola enzo maar wel de suikers uit fruit, honing en natuurlijke producten. En zo min mogelijk onverzadigde vetten, geen frituurpan en geen vet vlees, geen sausjes. Als je dit volhoud dan gaat het hard. Toegevoegd na 6 minuten: Sorry ik zei zo min mogelijk onverzadigde vetten, dat moet zijn zo min mogelijk VERZADIGDE vetten. Onverzadigde vetten zijn juist goed!

Ik was vorig jaar naar een lezing gegaan en ik heb daar veel geleerd over voeding. 1. Suiker; 2. Vet; 3. Koolhydraten; 4. Eiwitten. Waarvan 1. het slechtste is en 4. het beste voor jouw doel. Koolhydraten is niet slecht voor je, mits je sport. Je hebt koolhydraten nodig voor energie om je spieren te trainen en eiwitten om je spieren te voeden. Hoe meer/groter/sterker je spieren worden, des te meer vet je verbrandt. Je kan niet plaatselijk vet verbranden, oftewel je kan niet alleen je 'buikje' wegwerken. Om toch vet te verbranden raad ik aan om 5-10 min. op te warmen, daarna stretchen, daarna krachttraining. Train eerst je benen, want je benen zijn de grootste spieren, dus meer potentie om grotere spieren te krijgen en dus vet te verbanden, daarnaast zorgt het voor meer zuurstofopname in je longen wat een voordeel is bij het bankdrukken. Krachttraining is echt belangrijk om vet te verbranden. Daarna doe je cardio, het beste zou hiit (high intensive interval training) zoals tabata bijvoorbeeld, dat is alleen 4 min. lang maar erg zwaar. Tenslotte wat eigenlijk het belangrijkst is is voeding. Op men's health.nl onder het kopje 'voeding' als ik me niet vergis heb je een eetplan en een boodschappenlijstje.

eerlijk is eerlijk, als je eenmaal een buikje hebt, is dat bijna niet meer weg te krijgen. Zelfs al eet je wekenlang zo goed als niks. Hou hier rekening mee. Wil je het toch proberen, dan kan je 3 dingen doen. 1) zorg dat je over een lange periode je eetpatroon verandert tov nu, dus minder vet en minder suiker, en als je honger hebt eet dan eiwitten. Helaas zijn deze wel duurder dan koolhydraten. 2) zorg dat je over een lange periode meer beweegt dan je nu doet. Als je gaat sporten, doe dan iets dat je echt leuk vindt. Anders hou je het nl niet vol. 3) probeer heel specifiek extra dingen te doen voor je buikzone. Dus rechtop zitten op de bank, buikademhaling, buikspier oefeningen enz. Dit is overigens niet makkelijk om vol te houden. ik wens je veel succes.

Ja het is mogelijk om je buikje kwijt te raken door normaal te sporten en gezond te eten. Tips om buikvet kwijt te raken: Koolhydraten zijn niet slecht, je hebt koolhydraten gewoon nodig. Het is wel belangrijk dat je kiest voor de juiste koolhydraten, en dat zijn ‘complexe’ koolhydraten, rijk aan vezels of met een lage glycemische index (Gi). Het kost meer energie om ze te verbranden waardoor je meer calorieën verbrandt. *Wat je best kan eten: volkoren producten zoals volkoren brood, volkoren ontbijtgranen, volkoren pasta, volkoren koeken, broccoli, noten enz. *Wat je beter niet eet: wit brood, desserts, chips, koekjes, gebak, taart, chocolade, friet en meer van dit soort producten. Probeer een minimum van 30 minuten per dag te bewegen, zeker 5 dagen per week. Eet 5 tot 6 maaltijden per dag om je hongergevoel te onderdrukken. Dat moeten wel kleinere hoeveelheden zijn dan je normaal zou eten tijdens een gewone maaltijd. Variatie is cruciaal! Steeds hetzelfde eten en dezelfde beweging doen heeft op de langere termijn veel minder invloed. Probeer te vermijden dat je vooruitgang stokt door maandelijks je dieet en beweging te veranderen. Meer uitleg in de bron:

Bronnen:
http://www.dieetblog.com/5-tips-om-buikvet...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100