ik heb nu een aanval van diaree en braken, ik voel me misselijk, moet ik nu toch vandaag de griepprik halen? of kan ik beter een paar dagen wachten?

moet je de griepprik ook halen als je ziek bent, of is dat niet verstandig en kun je hem beter halen als je weer opgeknapt bent

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (4)

Ik zou gewoon rustig uitzieken, je wilt toch niet de rest van de gezonde mensen aansteken met je misschien overdraagbare ziekte die je op dit moment hebt.
1 dag of een week later is op zich niets mis mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt me verstandig dat je de huisartsenpost belt om te vragen of je hem een paar dagen later kunt halen.

Ik vermoed niet dat jouw huidige gesteldheid problemen geeft voor de griepprik, maar als je zelf behoorlijk ziek bent is het laatste dat je wilt het huis verlaten om de prik te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
C4th, goed antwoord maar de huisartsenpost bel je 's avonds, 's nachts en in het weekend. Je bedoelt gewoon je eigen huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ons zitten meerdere artsen samen in één praktijk en die wordt door iedereen die ik ken gewoon "Huisartsenpost" genoemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar ga jij dan 's avonds/ 's nachts en in het weekend naar toe? Hoe heet dat dan? Is het geen huisartsenpraktijk?
Gewoon even vandaag overslaan en uitzieken

Huisarts bellen voor een afspraak (met assistent) voor een prik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In feite kan je beter helemaal niet de griepprik halen.

Geen enkel bewijs
Er is nog nooit een onderzoek gehouden om te kijken of de griepprik nou echt iets uitmaakt. 14 miljoen mensen krijgen jaarlijks deze prik en niemand kan echt vertellen of het nu daadwerkelijk iets uitmaakt of dat het gewoon onnodig is, want er is nog nooit dubbelblind onderzoek naar gedaan. Natuurlijk zijn er wel studies geweest maar deze zijn te zwak geweest en te onduidelijk om echt iets te kunnen vaststellen. Zelfs de overheid geeft dit toe.

Maar goed, indien je jezelf wilt laten inspuiten met (een zwakkere) variant veel heel veel enge dingen. In de hoop dat je lichaam dan alvast kan oefenen en in de toekomst weet hoe met dat specifieke enge ding om te gaan mocht je het oplopen. En dan ook nog hopen dat er geen mutatie is opgetreden, waardoor de prik niet meer helpt; ok dan moet je vooral gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach, ik krijg al 38 jaar die griepprik en ik heb nog nooit de echte griep gehad terwijl allerlei mensen in mijn huis die wel kregen. Dus ik ga gewoon door met die prik of die nu helpt of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@sanzoo: haha! Ja, ik las die 14 miljoen ook, dacht dat het over Europa ging.
14 Miljoen halen ze nooit, of wellicht zit het in de koffie verstopt... Er is natuurlijk wel verschil tussen een verkoudheid en de griep, alhoewel wel iedereen zegt: 'ik heb de griep', terwijl die griep toch echt 14 dagen duurt en een verkoudheid alleen de maandag of vrijdag :-).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ja die 14 had dus 4 moeten zijn, dat staat elders ook al in het artikel. Verder beweert het artikel niet dat de griepprik niet helpt tegen griep. Als ik de prik niet gratis kreeg had ik ervoor betaalt want ik pas er voor om 14 dg ziek op bed te liggen. Veel werkgevers vergoeden ook de prik, het is simpele rekensom en al snel zie je dat het voordeel geeft.