Mogen er blaren ontstaan na een stikstof behandeling?

Bij behandeling van waarschijnlijk huidkanker wordt er stikstof gebruikt.
Mogen er na de behandeling blaren ontstaan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Ziekten
1.9K
Erna55
8 jaar geleden
Vloeibaar stikstof bevriest de huid.
Bevriezen geeft dezelfde wondjes ( blaren ) als verbranden.

Antwoorden (2)

Ja, dat gebeurt ook als je op dezelfde manier wratten behandelt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dat is heel normaal om na zo'n behandeling blaren te krijgen, je krijgt al blaarvorming als je Co2 pallets op je huid drukt (-80 graden Celsius)

Zie: http://www.huidarts.com/behandelingen/behandeling-c/stikstof-cryotherapie/