Kan de menstruatiecyclus worden opgewerkt als je door de uitwerking van de prikpil niet meer ongesteld wordt?

Inmiddels 7 maanden gestopt met de prikpil en nog niet ongesteld. Dit schijnt we een jaar of langer te kunnen duren. Ik voel me hier niet prettig bij en wil mijn cyclus weer terug en niet nog maanden of zelfs een jaar wachten. Las dat Provera gebruikt kan worden op menstruatie op te wekken. Kan dat ook in dit geval? Iemand ervaring hiermee? Zijn er nog andere methodes om t uit je lijf te krijgen of om de cyclus weer op te wekken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Er zijn middelen, hormonen die de cyclus op gang kunnen helpt. Je kunt dat je huisarts vragen. Maar omdat het normaal is dat het wel een jaar kan duren voor je weer menstrueert, kan het zijn dat je huisarts je adviseert nog even af te wachten en pas die hormonen wil voorschrijven als dat jaar om is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat zou kunnen, vraag een verwijzing naar een gynaecoloog.
Het duurt heel lang voordat je weer vruchtbaar bent, zeker als je de prikpil al langer gebruikt. Het kan 18 maanden duren voordat je weer een menstruatie of eisprong krijgt.

Provera is een synthetische stof met de werking van één van de vrouwelijke hormonen. Het gaat de werking van de andere vrouwelijke hormonen (oestrogenen) tegen. Provera kan worden gebruikt bij bepaalde menstruatiestoornissen zoals onregelmatige of te lange bloedingen, of het uitblijven van bloedingen, bij aanwezigheid van baarmoederweefsel buiten de baarmoeder en als aanvullend middel bij de behandeling met oestrogenen.
Provera is niet voor iedereen geschikt en kan ook bijwerkingen veroorzaken.
Raadpleeg een arts.