Ik wil mijn beter leven proberen in te plannen, help?

Ik heb nogal een druk leventje ( net als vele van jullie)
Ik slaag er wel bijna altijd in om alles wat zeker moet gedaan zijn toch tot een (goed) einde te brengen.
1 ding vergeet ik telkens mee in te plannen... tijd voor mezelf, tijd om te rusten...

Hebben jullie tips om je leven beter te regelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

-Hang een planner in het zicht met alle activiteiten van de gezinsleden in huis. Dan blijkt dat er ergens een gaatje is, en dat plan je in voor jezelf.
-Geef de andere gezinsleden meer verantwoordelijkheid en neem niet alles op je eigen schouders.
-Word lid van een vereniging (sport, muziek, koor..... noem maar op) op een vaste avond, en dat is dan echt jouw avondje. Dat lijkt niet uitrusten, maar dat is het wel!!

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Stel je als doel iedere dag een moment voor je eigen in te delen.
Al is het maar een half uur.
Lukt dat niet die dag , dan de volgende dag inhalen.
Dwing het je eigen af, laat desnoods andere belangrijke zaken schieten of stel die uit.
Als je nu zelf al bewust bent dat het eigenlijk niet goed gaat, dan zijn die momenten voor je zelf ook heel belangrijk!
Misschien wel de belangrijkste.
Doe je niets dan is een burn-out je volgende halte.
Dan zijn al je belangrijke dingen niet meer belangrijk.

Het belangrijkste ben je zelf, de rest zijn verplichtingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een kleine toevoegende tip: Zorg dat je samen met iemand waar je veel plezier mee hebt iets samen gaat doen één of twee keer per week. Iets leuks. Je kunt een hobby samen doen, of lekker een wandelingetje doen.. noem het maar op. Wat je maar leuk vindt.

Het leuke is... je houdt elkaar er dan aan. Dus stop je er minder snel mee en heb je toch een lekker 'eigen momentje'.. op een gezellige manier.

wil je echt iets alléén doen.. dan zou ik als ik jou was tóch het zelfde doen maar dan alleen. En vraag bijvoorbeeld iemand die jou elke dag ziet om je daaraan te houden. Bijv vriend of vriendin die dan zegt "Kom op! Ga even lekker die film kijken / Ga een stukje lopen! " Dat ben je jezelf wel verplicht ;)

.... Bij mij hielp het eerste in iedergeval :P
Ik houd mij er ondertussen alweer 5 maanden aan dus naar mijn idee werkt het ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar had ik ook altijd last van totdat ik het boek: Een werkweek van 4 uur las, van Timothy Ferriss. Het boek is nogal Amerikaans maar toen ik daar een beetje doorheen prikte heb ik enorm veel dingen hier uit gebruikt (natuurlijk niet alles) in zowel mijn sociale leven als in mijn maatschappelijke en sportcarriere. Een echte aanrader dus als je het mij vraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Pimstyle: ik wilde je toevallig een paar dagen geleden een PB sturen om te vragen hoe dat boek heette..ik zag dat je het in een ander antwoord ook al over dat boek had. Maar ik wist niet meer op welke vraag je dat antwoord gegeven had.. Toevallig dat deze vraag dan gesteld werd.. van mij in ieder geval een +! en bedankt..ik ga het boek zeker lezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cool :) ik ben benieuwd wat je er van vind! laat je het weten als je hem uit hebt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zal proberen eraan te denken :-)
Niet doen, niet plannen, hoe meer je plant hoe minder je ervan kunt genieten... Sommige simpele dingen moet je plannen, huishoudelijke zaken en werk en zo, daar kom je niet omheen, maar alle andere zaken, leef ze per moment en dan gaat er een groot gevoel van vrijheidsbeleving mee gepaard... En dat is nu net het leven onvoorspelbaar en ongepland...
Dus plan zo min mogelijk, de dagen die je krijgt om te leven die kom je ook ongepland prima door... en het is nog heerlijk ook...