zeer vette huid, wat helpt goed?

Ik ben de 40 gepasseerd en heb nog steeds een vette huid. Ik word echt niet goed van die glimhuid en pukkels. Ik probeer er van alles aan te doen. Heb speciale wasemulsie (voor gezicht uiteraard)bij de kruidvat gekocht, gebruik een groene zalf speciaal voor de acne huid. Teatree olie gebruik ik ook soms. Ik heb zelfs ooit zalf van de arts gehad die je er dun moet opsmeren. Heel af en toe neem ik een maskertje voor de onzuivere huid. Wat helpt nu echt heel goed, want ik word hier moedeloos van. Pukkels blijven terugkomen!

Toegevoegd na 6 dagen:
Allemaal bedankt voor jullie reakties!! aan sommige heb ik echt iets!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

In mijn optiek kan je beter geen middelen gebruiken. en eens een paar maanden het lichaam (en huid) zijn eigen beloop laten gaan.
Let daarbij wel op je voeding en kook altijd zelf en gezond. Sporten/beweging is ook goed voor je.
Zorg dat je lichaam in conditie is, dan zal je afweersysteem en herstellend vermogen dat ook zijn. Ook mentaal heb je een goede gezonde conditie nodig, dus niet teveel zorgen maken of stress ervaren.

Zelf heb ik de ervaring dat via de bewegingsleer van TaiChi en QiGong ook je huid veranderd naar een meer ideale toestand.
Het is je eigen lichaam die zichzelf kan herstellen, als het maar de ruimte en de gelegenheid ervoor krijgt.

Met middelen (smeersels) moet je lichaam zich daartegen weer blijven strijden. Dus dat zou ik eens niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Vóór je je make-up opdoet, goed scrubben. Een goede scrub is de Kruidvat apple-scrub. Daarna goed je gezicht wassen, evt. creme voor een vette huid, en dan je make-up.
(Stay Matte van Miss Sporty b.v., € 3,99)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BB Cream ! Heb je daar al van gehoord? Het is echt ontzettend goed spul met maar één nadeel: wanneer je een donkere huid hebt kan je het niet gebruiken, het is alleen voor de lichte (typisch Nederlandse) huid. Je ziet het écht niet zitten, het is een soort foundation, ik gebruik het zelf ook. Het is tegen UV staling, puistjes en het werd vroeger gebruikt na operaties. Het helpt je huid genezen en het bedekt de oneffenheden. Ze hebben het voor de vette huid en voor de droge huid. Hier een enorm handige link: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/78480-bb-cream-de-foundation-voor-de-lichte-huid.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lost niet haar probleem op..Je bedekt het alleen. Toch??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bedekt en het helpt de huid herstellen. Het werd eerst gebruikt om littekens te bedekken en te herstellen en het helpt ook tegen pukkels waar AngelaW nog steeds last van heeft zoals zij zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar heb jij BB cream gekocht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat ook in de link die ik gezegd heb :) Via ebay.com voor 4,60 euro inclusief verzendkosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had ik inderdaad gezien, ik heb alleen nog nooit iets gekocht via ebay dus heb geen idee hoe dit werkt?
Heb net op de site gekeken maar er staan zoveel verschillende merken.
Welk merk heb jij en kan je me uitleggen hoe dit werkt? Alvast bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb deze gekocht: http://shop.ebay.com/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=Baviphat+BB+Magic+girls+plus+BB+cream&_sacat=See-All-Categories
je moet een paypall account hebben om je geld over te maken en een ebay account. Hoe precies weet ik niet, dat heeft mijn moeder gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tube van 8 ml zeker he? hoe lang was bij jou de levertijd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, 45ml :) Ongeveer 2 weken levertijd. Ik had het trouwens voor iets van 5 euro gekocht, incl. verzenden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar deze zie ik alleen voor zo'n 17 dollar op de site staan?
En dekt deze creme dan wel goed en helpt hij acne te voorkomen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt verschillende soorten van BB cream, het dekt enorm goed, je ziet het niet zitten en het voorkomt acne.
Nou dit is een mooie vraag voor mij! Ik werk met huiden, dagelijks!
Ikzelf gebruik voor mijn klanten altijd Dr. van der Hoog!
Top kwaliteit, en het heeft een gemiddelde prijs!
Voor jou huid zou ik Dr. van der Hoog Face wash aanraden!
Deze is speciaal ontwikkeld voor de vette/onzuivere huid.
Dit is een milde diepreinigende gel.

Voor de pukkels waar je het over hebt,
Zou ik aanraden: Dr. van der Hoog stop spot!
Deze is ook voor de vette huid en is een handig klein flesje, die je overal mee naar toe kunt nemen.
3 keer per dag de pukkels aanstippen! (werkt ook voor mee-eters!)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, en mocht je het willen aanschaffen, bij de kruidvat hebben ze wel is een mooie actie voor Dr. van der Hoog.
Bijvoorbeeld, 1 halen 2de de helft van de prijs.
Even in de gaten houden dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een rare sugestie, maar heb je wel eens geprobeert er helemaal niets op te smeren? Ik heb een tijd heel veel middeltjes geprobeert (die weinig werkte). Maar toen ik met alles stopte, 2x daagse gezicht wassen met water, goed slapen, genoeg groente/fruit gegeten ging het ineens perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies het zelfde hier, zo min mogelijk irriteren die huid!
Ik heb een keer mijn vriend omdat ik dat leuk vond (hij niet echt :) een gezichtsbehandeling gegeven met de spullen die ik voorheen gebruikte. wasgel, scrub en maskertje. Het resultaat? Mijn vriend die nooit pukkel heeft kreeg een paar dagen later een paar flinke puisten!
Dit was voor mij voldoende bewijs!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben het er helemaal mee eens hoe meer je smeert hoe meer je schade aan richt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed advies Amsterdammer. Schoonheid moet van binnenuit komen.
Heb zelf ook erge last gehad van een onzuivere huid. De laatste 3 jaar gaat het stukken beter met mijn huid.(terwijl ik al 10 jaar om de 6 weken na de schoonheidsspecialiste ga). De producten van Dr Schrammek helpen mij zeer goed. Met name de green peel behandeling. Producten zijn 100% natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een stuk ouderwetse zeep gebruiken.
Van die echte zeep die je moeder in haar jeugd gebruikte.
Daar wordt je super droog van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit gaat het probleem alleen maar erger maken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag maar eens aan je moeder of ze vroeger precies hetzelfde probleem had.
Tja ,ben je een vrouw ?de pil kan enorm helpen raadpleeg je arts .verder mogelijk je voeding ,slik evt bier gist tabletten ,niet veel dierlijk vet eten ,veel buiten en zonlicht maar niet echt verbranden (geeft een kort droog effect maar werkt contraproduktief) laat evt door de arts ,een hormoon test doen ,misschien blijf je puber:) . Ja dan toch nog THE don't s niet heet douchen , wel koud na douchen (sluit de huid) droog je huid niet te vaak uit dan wil je huid het weer aan vullen . Ga wel naar het stoom bad ,en sauna ,maar niet 10xper week . Gebruik maskers die de huid sluiten ,mild reinigen en niet voor korte resultaten gaan .ga evt naar een dermatoloog ,geloof de cosmetica ,verhalen niet te vaak . Succes .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja alcohol ,en gekruid eten zijn ook zeker afraders .een veel fruit en groente ,en nogx zo min mogelijk dierlijk vet . Gebruik lauw water en btj zachte zeep ,spoel koud na !
Ik heb het zelfde probleem gehad als jij. Vette huid en nog steeds pukkels. Ik ben een paar jaartjes jonger dan jou. Mijn ervaring is dat al die acne producten het alleen maar erger maken. Elke dag scrubben? Niet doen! Je irriteert je huid er alleen maar meer mee. Eens in de zoveel tijd kun je het doen maar echt niet te vaak! Ik kreeg na het scrubben een paar dagen later alleen maar meer pukkels (kijk eens of dat bij jou ook zo is). Door je huid zo te irriteren en uit te drogen met al die producten gaat het alleen maar meer talg aanmaken. Natuurlijk zal een schoonheidsspecialist zeggen dat zijn/ haar product goed werkt maar waarschijnlijk zul je wel gemerkt hebben dat de resultaten vaak tegen vallen. Je huid laten reinigen door de schoonheidsspecialist is wel een goed idee.(mee eters verwijderen ed) Maar laat je geen (agressieve) middeltjes aanpraten.

Probeer eens producten voor de droge en gevoelige huid en het liefst zonder parfum en kleurstoffen. bijvoorbeeld sebamed. Je zult misschien denken ik heb geen droge huid maar een vette huid. maar je huid wordt vet van de producten die je gebruikt. begrijp je het nog? Wat ik nu dus gebruik is sebamed ( te koop bij de drogist). Ik heb de wasemulsie en de nachtcreme) gebruik de wasemulsie alleen savonds en s ochtends en verdun hem flink met water. alleen voor de nacht creme gebruiken. want je huid gaat er inderdaad van glimmen en dat is voor overdag niet prettig. Mijn huid is hier echt van opgeknapt! Ik denk dat de meeste pukkels ontstaan door irritatie (zeker op onze leeftijd!) Wil je voor overdag afkomen van je glimhoofd dan kan ik je de dagcreme van vichy normaderm (groene tube) aanraden. ( ik durf te beloven dat het glimmen echt afneemt!) Maar gebruik hiervan niet de reinigingsproducten die zijn weer veel te aggressief.

Als je het gaat proberen zou ik graag de resultaten horen!

Veel sucses!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker spul adviseer jij zeg. Sebamet, wat het kankerverwekkende Aqua Sodium Laureth Sulfate bevat!
Ik zou ook naar de oorzaak gaan zoeken.
Bij mij zorgen o.a. chocolade en varkensvlees voor een vette huid en pukkels. Af en toe een stukje chocolade is bij mij geen probleem maar eet ik drie kleine repen in drie dagen dan wordt ik er niet vrolijk van.

Wat betreft producten zou ik zo natuurlijk mogelijk gaan. Veel stoffen doen meer kwaad dan goed.
In schoonmaak producten zitten te sterke ontvetters, waardoor je huid sterk uitdroogt en dan dus gaat compenseren door vet aan te maken.

Weleda is super,
Yes to Carrots ook goed en betaalbaar.
(o.a. bij de tuinen te koop)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn tip heeft niets te maken met het ontstaan van je vette huid, maar met je hekel aan je glimgezicht....

Bij de Bodyshop hebben ze een soort vloeipapiertjes met een heel dun laagje poeder erop : het zuigt het vet van je huid, en je ziet er daarna weer helemaal fris en verzorgd uit. Ze heten 'facial blotting tissues/papier matifiant visage', en zitten in een klein pakje, formaat groot luciferdoosje. Je kunt het dus altijd in je tas hebben, en jezelf even ontglimmen op elk moment van de dag.

Ik ben ook een grootgebruiker : ik ben 56, en heb ook een vette huid, al heb ik geen pukkels. Maar een glimgezicht zou ik zonder een paar beurtjes per dag wel degelijk hebben!!! En omdat ik nogal een drukke baan tussen de mensen heb, zie ik er dan gelijk heel gestresst en zweterig uit, terwijl dat echt niet zo is.

Ze zijn helemaal niet duur, dus misschien het proberen waard?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er van mijn 10(!!)jaar heel veel last van gehad. Ik ben nu 23 en heb het eindelijk onder controle.
Ik heb vanalles geprobeerd, schoonheidsspecialiste, verschillende merken en prijsklassen producten, de pil,... En niets werkte.
Nu heb ik het laatste jaar heel mijn ritueel omgegooid. Ik ben zink en b6 beginnen nemen, ben overgeschakeld op de producten van dr Hauschka (zij werken met een totaal andere filosofie) en ik leef enorm gezond. Ik spaar mijn lever en zorg dat alles in mijn lichaam normaal werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi!
Ik heb hetzelfde als jij en ik ben onlangs begonnen met de producten van 2improve. Dit is het enige wat tot nu toe bij mij geholpen heeft. Dit spul is niet irritant en het stinkt ook niet gelukkig. Ook heb ik ze allemaal vragen kunnen stellen en heb meteen antw gekregen. Hoop dat je er wat aan hebben. hun site is www.tooimprove.com