Ik heb vriendinnen maar ik weet niet zeker of ik heel veel voor hen beteken, hoe kan ik dat te weten komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Vraag jezelf eens af wat voor soort relatie jij met deze vriendinnen hebt. Vriendschap is naar mijn mening namelijk in 3 categorieën te verdelen.

1: Vriendschap voor het plezier: de relatie die je hebt met bijvoorbeeld mensen van je hobbyclub of met de mensen die je tijdens het uitgaan tegenkomt.

2: Vriendschap voor het nut: de relatie die is gebaseerd op “ruilhandel”: jij doet iets voor mij, ik doe iets voor jou. De centrale vraag in deze vriendschap dus is wat je voor elkaar kunt betekenen, hoewel er ook ruimte is voor meer persoonlijke zaken.

3: Vriendschap zonder bijbedoelingen: jullie waarderen elkaar om wie en wat jullie zijn en hebben een diepe emotionele band met elkaar. Jullie geven elkaar veel zonder iets terug te verwachten.

Vallen jouw vriendinnen onder de laatste categorie, en heb jij sterk het idee dat zij daar hetzelfde over denken, dan praat je doorgaans over een goede vriendschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat zul je pas zeker weten als het een keer wat minder goed met je gaat.Vrienden heeft een mens maar heel weinig.Toon Hermans heeft het zo mooi verwoord in een gedicht.Iemand die met je lacht en met je grient,dat is een echte vriend.In goede tijden is het niet moeilijk om vriendin te zijn maar degene die je trouw blijven door dik en dun,dat zijn goede vrienden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige manier is volgens mij door zelf oprecht aan jouw vriendinnen je eigen" betekenis "die zij voor jou hebben aan hen te "vertellen".
Daarna zal hun reactie hierop bij jouw wel of niet de juiste snaar raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk wil je graag de zekerheid dat je echt iets betekent voor je vriendinnen.

Je zou het kunnen vragen. Maar...de kans dat je een eerlijk antwoord krijgt is niet zo groot. Je zal meestal horen dat je heel veel voor hen betekent, omdat ze je niet willen kwetsen. Toch kun je bedrogen uitkomen als het puntje bij paaltje komt.

Of je echt iets betekent voor de mensen om je heen is iets waar je pas achterkomt als je samen dingen hebt meegemaakt, en elkaar daardoor echt hebt leren kennen.
Dan is er ook pas echt reden om iets voor elkaar te gaan betekenen.

Maak je er niet teveel zorgen om: Je komt hoe dan ook op een bepaald moment mensen tegen die veel voor je zullen gaan betekenen in je leven. Dat gaat vanzelf, mits jij een goede en trouwe vriendin kunt zijn.

Geniet gewoon van elkaar, zorg ervoor zelf een goede vriendin te zijn en blijf alert op vals of juist trouw gedrag van anderen. Dan komt de rest vanzelf!