kan cholesterol ook gemeten worden zonder dat je nuchter moet zijn ?

's-ochtends op een lege maag de deur uit is voor sommige mensen een ware beproeving om niet misselijk te worden dan wel over te geven dus vandaar de vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nuchter verschijnen is nodig om je bloed zo goed mogelijk te kunnen meten.
Als je door eten en drinken tijdelijk te veel vetten of suikers in je bloed hebt,
kunnen de meetresultaten tijdelijk te hoog of te laag zijn. Aan waarden die maar tijdelijk zijn heb je niets.
Als je nuchter bent kan men de juiste waarden meten.

Antwoorden (2)

Helaas: cholesterol moet nuchter worden geprikt. Het is niet anders.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt iets te eten meenemen en direct na het prikken opeten. En zo vroeg mogelijk erheen gaan. Maar mooier kan ik het niet voor je maken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bron: http://www.hartstichting.nl/risicofactoren/hoog_cholesterol/wanneer_te_hoog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar hoef je niet nuchter voor te zijn.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd: de mijne is, dat je nuchter moet zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.hartstichting.nl/risicofactoren/hoog_cholesterol/wanneer_te_hoog/
Ook hier staat het: nuchter dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik moet ook nuchter komen voor cholesterol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar je kunt het ook midden op de dag in een supermarkt meten, hoe zit dat dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is mij niet bekend?
Ritsuka
12 jaar geleden
Een test in een supermarkt zou ik niet echt betrouwbaar noemen, ik denk dat dat meer als een indicatie is. Bij vermoeden van verkeerde waarde ga je naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nuchter verschijnen is nodig om je bloed zo goed mogelijk te kunnen meten.
Als je door eten en drinken tijdelijk te veel vetten of suikers in je bloed hebt,
kunnen de meetresultaten tijdelijk te hoog of te laag zijn. Aan waarden die maar tijdelijk zijn heb je niets.
Als je nuchter bent kan men de juiste waarden meten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een test in een supermarkt is wel te vertrouwen maar die is alleen niet zo secuur .
Maar om jou juiste waarde te bepalen moet je nuchter zijn .