Vliegen met een peuter van twee, gaat dat?

We hebben in september een vakantie geboekt staan. Mijn peuter gaat mee. Hij is erg druk! Vroeger konden kinderen daar iets voor krijgen.. Zei mijn moeder.. Is dat nog? Via de dokter om rustig te blijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

'Iets’ geven zou ik niet doen. Hem stilhouden is natuurlijk moeilijk, hoeft ook niet lijkt mij. Het enige dat je kan doen is proberen hem bezig te houden. Je kan een tas vol verrassingen meenemen. Laat hem een kadootje uitpakken elke keer als hij zich begint te vervelen.

Vergeet ook zijn lievelingsknuffel niet.
Als je zoontje een beetje jengelt of vervelend is, wat dan nog? Daarvoor is het een kind. Trek het je niet aan als mensen verstoord opkijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wens je veel succes, heb het ook eens gedaan met kindje van 1 1/2. Dit is echter al heel wat jaartjes geleden. (Ook een behoorlijke druktemaker met veel energie) Wel een lange vliegreis hoor.
Inderdaad spelletjes en verrassingen, maar het was een drama. Het enige wat hielp was een beetje drinken, wat tot gevolg had: Tijdens de landing zat hij/zij bij mij op schoot en spuugde me werkelijk van boven tot onder onder.
Dus hou het drinken een beetje normaal, ook al dwingt hij behoorlijk. Gewoon negeren en keertje rondlopen.
Terugreis daar en tegen verliep voorspoedig, hij/zij was helemaal vermoeid, gevolg, viel gelijk in slaap en zelfs van een tussenlanding werd niks gemerkt.
Er zijn inderdaad middeltjes die je via huisarts kun krijgen en anders ook wel in vrije verkoop of homeapathie.
Lees onderstaande link eens door, kun je nog wat tips op doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je kindje graag een hoofdtelefoon op heeft: barokmuziek. Het maakt hersenen én lichaam rustiger door het ritme van de muziek