wat is beter zware of lichte shag?

Ik wil graag weten wat beter is en wat het lekkerste shag is en het goedkoopste.
Want ik ga shag halen alleen zit steeds te denken wat is lekker goedkoop en wat is beter licht of zware shag

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
21.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kent er iemand een shag waar niet het radioactieve element polonium in zit? Want schijnbaar halen ze dat niet eruit omdat dat minder winst oplevert.. Wat wereldwijd een grote oorzaak is van kanker

Antwoorden (2)

Zware shag is juist minder ongezond. Bij de lichtere shags wordt er meer troep toegevoegd die de smaak wat minder scherp maakt (zoals teer).
De lekkerste vond ik altijd Tembaco 3/4 (Javaanse Jongens) maar dat is een dure shag.

Als je goedkoop, gezonder en toch lekker wilt roken moet je elektrisch gaan roken. Dat kost niet meer dan een tientje in de maand.
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Was dat maar waar, dampen voor een tientje per maand! :)
grasmaaier
9 jaar geleden
ja, het is wel ietsje meer eigenlijk, je moet eerst een starterkit aanschaffen en er komen bezorgkosten bij.
Maar een flesje liquid van 10ml kost 3,50 en daar heb je er maar 3 of vier van nodig in de maand.
Rieneke1
9 jaar geleden
Clearo's hebben ook niet het eeuwige leven helaas.
Ook aan de batterijen komt ooit een eind.
En ik vrees dat ik 3 of 4 flesjes per week verbruik.
Maar het is goedkoper dan roken, zonder meer, en een stuk minder ongezond ook, ben blij dat ik damp :) Je krijgt van mij toch een plusje!
grasmaaier
9 jaar geleden
Ik heb zelf geen clearomizer. Ik heb zo'n ding waarbij ik alleen af en toe de basehead (het gloeispiraaltje)moet vervangen. En die is nog steeds niet stuk gegaan. En ik heb 6 reserve baseheads in mijn starterkit zitten.
bedankt voor het plusje :)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hallo,
Ten eerste wordt het hier geantwoord dat het teer uit de shag wordt gehaald. De teer zit echter niet in de tabak maar komt vrij tijdens de verbranding van koolwaterstoffen. Er worden wel heel veel additieven gebruikt in shag welke afhankelijk is van het merk wat je koopt. Gemiddeld genomen bevat shag 30 verschillende soorten additieven die samen 7 procent van het gewicht uitmaken.
Je kunt hierbij denken aan stoffen die bijdraagt aan de conservering, maar ook additieven die ervoor zorgen dat de sigaret beter smaakt en dat de nicotine beter wordt opgenomen. Dit allemaal om ervoor te zorgen dat de roker blijft roken en de verslaving in stand houd.
Bron: https://www.rivm.nl/tabak/rook
Zware of lichte shag maken niets uit qua beter of minder (on)gezond. Zware shag is het pure product, eventueel voorzien van een saus om een smaakje mee te geven. Bij lichtere shag zijn met behulp van sauzen een aantal smaken veranderd en met diverse chemicaliën een deel van het teer en de nicotine uit de plant gehaald. Deze stoffen laten echter ook hun sporen na in de tabak en krijg je als je rookt dus ook binnen.

Daarmee is het roken van lichte/milde/halfzware shag net zo schadelijk als de zware/donkere/pittige variant.

Verder is het een kwestie van smaak. Ieder merk shag heeft een iets andere verhouding van diverse soorten tabak waardoor de smaak anders is (tabak uit verschillende delen van de wereld hebben allemaal hun eigen smaak - net als bv koffie). Beste daarin is proberen. Goedkope hoeft niet minder te smaken dan duurdere of van mindere kwaliteit te zijn. Alleen zitten er waarschijnlijk meer goedkopere tabakken in.