wat is bijziend en verziend?

ik moet bijziend en verziend voor biologie weten maar ik weet niet wat het is....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
1.1K
Amadea
11 jaar geleden
Als het voor biologie is, dan moet er toch informatie in jouw schoolboek staan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind dat huiswerkvragen zelf opgezocht moeten worden.

Antwoorden (1)

Als je BIJziend bent, kun je dichtBIJ scherp zien (en zie je alles wat ver weg is, onscherp).

Als je VERziend bent, kun je alles wat VER weg is scherp zien (en zie je alles wat dichtbij is, onscherp).