Gebruik van ibuprofen kan aanleiding geven tot: maag/darmklachten, zoals irritatie, misselijkheid, verminderde eetlust, zuurbranden, braken, diarree, onprettig gevoel in de buik en maagdarmbloeding.

Als u toch al last heeft van diarree kunt u beter paracetomol nemen. Let wel op de maximum dosering. Een overdosis paracetamol kan ook weer voor darmirritatie en diarree zorgen.

Zorg er trouwens voor dat u voldoende drinkt. Diarree zorgt voor veel vochtverlies. Een tekort aan vocht kan vervolgens weer voor een knallende koppijn zorgen. Drink dus voldoende.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Netjes +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal goed, vooral de tip over voldoende water drinken. +
Je kunt beter een paracetamol nemen. ibuprofen is niet zo geschikt voor hoofdpijn.
13 jaar geleden
Ibuprofen staat erom bekend dat het heel slecht is voor de maag. Ik zou in eerste instantie twee paracetamolletjes nemen en als je toch besluit om ibuprofen te pakken, zorgen dat je ook een maagbeschermer inneemt. Deze kun je krijgen via de huisarts maar zijn ook zonder recept verkrijgbaar bij de drogist (Pantazol)

Sterkte met je hoofdpijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt als de griep die ik 2 weken lang gehad heb. Boven de 39 graden koorts of bij erge hoofdpijn paracetamol (zoals op de bijsluiter) was het advies van de dokter. Geen ibuprofen en alleen onder 39 graden koorts als de hoofdpijn te erg is, anders blijf je de griep onderdrukken en je moet 'm echt uitzieken........