Hoe kan je hoesten gemakkelijk afleren?

Ik ben verkouden en moet veel hoesten.
Nu kom ik deze passage tegen:
" Hoesten is vaak zeer gemakkelijk af te leren, als dit wordt veroorzaakt door kriebel in de keel."

In dit artikel:
http://www.adviesallergie.nl/snuiten.html

Maar helaas wordt er nergens vertelt hoe het dan zo gemakkelijk af te leren is.

De hoest die ik heb is inderdaad een kriebel hoest.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is de informatie op deze pagina echt grotendeels onzin. Snuiten zou niet hoeven? Lekker dan, als ik een allergische periode heb, druppelt het er gewoon uit. Je kunt hoestprikkels inderdaad wel tot op zekere hoogte onderdrukken of negeren, maar makkelijk is het zeker niet.
Een hoop gezweef.
jodyenboyke
11 jaar geleden
Inderdaad onzin. Hoe meer ik probeer om niet te hoesten, hoe erger de hoestbui word.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat komt alleen maar omdat je nog niet die zeer gemakkelijke methode kent. Ik ook niet trouwens.
Ik zit me ook als een gek achter mijn oren te krabben. Of onder mijn voeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij hoest die lastig is, bv die je uit je slaap houd, zou ik gewoon contact opnemen met je huisarts. Die heeft medicijnen hiervoor.
Word je hoest veroorzaakt door taai slijm? Koop dan Bisolvon, dit maakt het slijm los zodat het makkelijk op te hoesten is. Lees wel altijd de gebruiksaanwijzing.
Dit middel helpt erg goed tegen hoest veroorzaakt door slijm: het verzacht het hoesten niet, het neemt de oorzaak weg.

Antwoorden (4)

Wat ervan waar is weet ik niet, maar laatst las ik dat krabben in de oorschelp helpt om hoest te onderdrukken. De theorie daarachter is dat je lichaam afgeleid is van de hoestkriebel en die dus niet meer belangrijk is.

Baat het niet, dan schaadt het niet. Kan helaas de site niet meer terugvinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kriebelhoest kan je wegkrijgen door de keel te smeren. Een thijmsiroop, laurierdropje of honingdrop helpt heel goed. De hoest die door slijm wordt veroorzaakt heeft een functie. Ik zou je dus niet aanraden om iedere hoest zomaar te onderdrukken
11 jaar geleden
mariejose
Zilveren medaille

Als je last hebt van een kriebelhoest maak dan een dikke siroop van water en (veel) suiker. Neem een paar slokje en de kriebelhoest gaat over. Helpt vrijwel direct. Als je weg gaat neem dan wat suikerklontjes mee. Bij gebrek aan suikersiroop helpt dit ook prima. De klontjes gewoon in je mond laten smelten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet je nu in je antwoord Hoe je heet en dat je een zilveren medaille hebt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, er is iets verkeerd gegaan meer niet.
Prikkelhoest is een reflex op irritatie in keel en longen. Vaak is dit noodzakelijk, omdat er bijvoorbeeld slijm in de luchtwegen zit, maar soms is het een overreactie die de keel alleen verder irriteert.
Behandeling
Noscapine wordt gebruikt bij prikkelhoest of kriebelhoest. Het vermindert de neiging tot hoesten.
Gebruik dit medicijn niet als u veel slijm ophoest. De hoestprikkel is dan juist nodig om het slijm kwijt te raken.
Effect
De neiging tot hoesten zal binnen 1 uur na inname van dit medicijn afnemen. Dit effect houdt ongeveer 4 uur aan.
Mocht u geen effect merken, raadpleeg dan uw arts. De kriebel heeft dan misschien een andere oorzaak.