Mijn bril is kapot ik krijg hem over 2 weken pas terug, kan ik in de tussentijd lenzen gebruiken vam de drogist?

Bril 2 weken weg, alleen wil toch wel scherp zien met -2

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
1.3K

Het beste antwoord

Wat je gewoon kunt proberen is een doosje daglenzen van -2 kopen bij Kruidvat of Hema o.i.d. (ze hebben ze niet voor niks het kan geen kwaad)
Over het algemeen gaat dit bij de meeste mensen prima. Opbouwen mag, maar is niet noodzakelijk. Als de lenzen zeer gaan doen of irriteren wel uitdoen natuurlijk. Als het de (paar) dag(en) erna nog steeds zeer blijft doen met lenzen in kun je beter even met de opticien overleggen wat te doen.
Belangrijk is wel dat je niet met je lenzen in gaat slapen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je lenzen wilt gaan gebruiken, dan zul je het gebruik van lenzen moeten opbouwen. Dit betekent dus dat je op de eerste dag je lenzen dus maar eigenlijk een aantal uren mag inhouden. Hierdoor kunnen je ogen langzaam wennen aan de verandering.

Indien je direct overstapt op het gebruik van lenzen en ze ook nog eens 12 uren gaat inhouden, dan kun je te maken krijgen met ontzettend veel oogirritaties. Je kunt het wel proberen en langzaam opbouwen, maar ik zou sowieso in het begin de lenzen niet langer dan 4 uur per dag inhouden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uiteraard kan je in de tussentijd lenzen dragen. Ik raad je wel aan om eerst langs een opticien te gaan zodat hij je precies kan aanraden welke lenzen geschikt zijn voor jouw ogen. Wanneer je zeker weet welke lens je nodig hebt kan je ze online of bij drogist kopen